سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران تهران اعلام کرد؛

جزئیات ساخت کارخانه آسفالت بازیافتی در تهران

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران جزئیات ساخت کارخانه آسفالت بازیافتی در تهران را تشریح کرد و از دپوی تراشه‌ها در چند نقطه تهران خبر داد.

مهدی صداقتی مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در مورد آخرین وضعیت ساخت کارخانه آسفالت با بیان اینکه شهرداری تهران سالانه یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن آسفالت در سطح شهر توزیع می‌کند، گفت: به عبارتی دیگر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن تراشه از سطح معابر می‌تراشیم و جمع آوری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استفاده موثر از این تراشه‌ها نمی‌شود، گفت: ما برای اصلاح این چرخه می‌خواهیم کارخانه آسفالت بازیافتی را فعال کنیم که مطالعات و ظرفیت سنجی لازم انجام شده و مشاور دستگاهی که بر اساس مشخصات فنی اعلام شده، مورد نیاز ما بوده را پیشنهاد کرده و در حال حاضر درحال آماده سازی اسناد مناقصه هستیم و به نظر می‌رسد تا پایان شهریور ماه این موضوع تعیین تکلیف و پیمانکار مشخص شود.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران اظهار کرد: همزمان با این اقدام با مجموعه‌ای که قبلاً تولید آسفالت بازیافتی را با ظرفیت محدود انجام می‌داد، وارد مذاکراه شدیم تا از شهرداری تهران تراشه تحویل گیرد و آسفالت پخته شده تحویل دهد، اظهار کرد: از دو مسیر استفاده از تراشه را پیگیری می‌کنیم که بر اساس برنامه ریزی‌ها با این روش به زودی آسفالت بازیافتی را وارد معابر می‌کنیم، ولی بهره برداری از کارخانه آسفالت بازیافتی شهرداری به انتهای سال‌جاری یا اوایل سال آینده موکول می‌شود.

صداقتی در مورد استفاده از آسفالت بازیافتی در دنیا با تأکید تاکید بر اینکه این روش در دنیا بسیار مرسوم است، افزود: کیفیت آسفالت بازیافتی قطعا به مانند کیفیت آسفالت نو نیست و برهمین سااس پیشنهاد کارشناسان این است که این نوع آسفالت در معابر بزرگراهی استفاده نشود و به عنوان آسفالت معابر درجه دو و سه استفاده شود و کیفیت این نوع آسفالت پاسخگوی معابر درجه دو و سه است که در دنیا استفاده از آسفالت بازیافتی مرسوم است.

وی با بیان اینکه تراشه آسفالت همان شن و ماسه و کمی قیر است، گفت: آسفالت بازیافتی به جهت منابع طبیعی و حفظ محیط زیست ضروری است؛ چرا که در تهران حجم زیادی از تراشه‌ها ایجاد می‌شود و رفتن به سمت آسفالت بازیافتی یک الزام است و رویکرد شهردار تهران نیز همین است و پیشنهاد مجموعه ما را پذیرفت تا این کارخانه آسفالت بازیافتی ساخته شود.

مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران در مورد تراشه‌های قبلی تهران هم گفت:حجم زیادی از تراشه‌ها در چند نقطه تهران دپو شده است؛ اما استفاده بهینه از این تراشه‌ها نمی‌شود و باید کارخانه آسفالت بازیافتی احداث شود.

منبع: ایسنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.