سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تنش‌های آبی خوزستان برطرف شود

نماینده مردم ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت در مجلس شورای اسلامی گفت: باتوجه به بالا بودن تنش‌های آبی در شهرستان‌های این حوزه انتخابیه برای برون رفت از این وضعیت باید چاره اندیشی شود.

فرشاد ابراهیم‌پور نماینده مردم ایذه، باغملک، صیدون و دزپارت در مجلس شورای اسلامی گفت: بخش قابل توجهی از شهرستان‌ها دارای تنش آبی هستند و آب برخی مناطق فقط ۲ ساعت در شبانه روز وصل است.

او می‌گوید: سه سد با ظرفیت ۱۰ میلیارد متر مکعب در منطقه منگشت وجود دارد ولی آب آشامیدنی مردم با تانکر تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز گفت: ۲۲ هزار مگاوات پروژه برقی در استان در دستور کار است و تلاش می‌شود سال آینده ۱۰ تا ۱۲ هزار مگاوات آن وارد مدار شود.

علی اسدی با اشاره به ساخت ۵۰ نیروگاه خورشیدی و ۲هزار مگاوات نیروگاه حرارتی افزود: برای ملاحظات فعالیت‌های کشاورزی، تولید برق از کارون سه و چهار محدود شده است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان یادآور شد: ۱۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه در استان تعریف شده و ۱۱ خط اعتباری برای برق‌رسانی و تولید برق تعریف شده است.

وی تاکید کرد: پس از گذر از پیک تابستان، تمام خطوط برق استان بررسی و ایرادات برطرف خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان خوزستان نیز گفت: ۴۸۰ پروژه با ۱۴ هزار میلیارد تومان برای تامین آب شرب استان در دست اجرا است.

صابر علیدادی ابراز امیدواری کرد با توجه به مشکلات فراوان استان در زمینه آب شرب، این پروژه‌ها به سرانجام برسند.

وی افزود: ۲۷ پروژه با اعتباری ۶۰۰ میلیارد تومان در منگشت در حال انجام است، اما باید پذیرفت که در شمال شرق و بخشی از جنوب استان عقب‌ماندگی تاریخی در زمینه آب وجود دارد.

فرماندار ایذه نیز گفت: ۱۲۳ روستای این شهرستان ناپایداری آب دارند و بین صفر تا ۶ ساعت آب دارند.

حسن نبوتی اظهارکرد: ۹۰ روستا بین ۶ تا ۱۲ ساعت، ۲ روستا بین ۱۲ تا ۱۸ ساعت و ۲۵ روستا بین ۱۸ تا ۲۴ ساعت آب دارند و شهر ۱۳۰ هزار نفری ایذه فقط پنج ساعت صبح و پنج ساعت بعدازظهر آب دارد که این وضعیت تاسف‌آور است.

عباس صدریان فر مدیرعامل سازمان آب وبرق خوزستان نیز طرح فدک را مهمترین نیاز منطقه منگشت عنوان کرد و گفت: این طرح می‌تواند بخش عمده‌ای از مشکلات منطقه را رفع کند.

برچسب ها: تنش آبی ، بی آبی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.