سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس مطرح کرد؛

فهم مضاعف از تکریم اجتماعی هنیه

خضریان در یادداشتی نوشت؛ نقش کلیدی جمهوری اسلامی در جبهه مقاومت پشتوانه مردمی دارد.

علی خضریان عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس در یادداشتی نوشت؛ تکریم و تشییع میلیونی شهید اسماعیل هنیه براساس جامعه شناسی معرفت نشان می‌دهد جامعه ایران با شعار‌های انقلاب اسلامی در حمایت از ملت مظلوم فلسطین با گذشت ۴۵ سال از خوانش عملی و عینی این شعارها، همچنان همراه است و ایفای نقش کلیدی جمهوری اسلامی در جبهه مقاومت پشتوانه مردمی دارد.

منظور از جامعه شناسی معرفت، معرفتی است که از درون مردم برخواسته و توأم با باورمندی، توجیهات منطقی و با صدق است. البته این به معنای رضایت تمام و کمال مردم از همه اتفاقات کشور نیست، اما حکایت از اعتقاد اجتماعی به ایفای نقش منطقه‌ای ایران است که در تشییع شهید القدس تجلی می‌یابد.

در حقیقت تشییع و بدرقه میهمان شهید و عزیز ایرانیان که همزمان با تهران در سراسر کشور نیز موجی از اجتماعات مردمی را در تکریم این شهید رقم زد؛ معرفت موجود را به واقعیت عینی سرمایه بالای اجتماعی جمهوری اسلامی در راهبری مؤثرتر جبهه مقاومت بر اساس حقیقت شعار‌های انقلاب اسلامی تبدیل کرد.

در واقع تفهم حضور پرشور مردم در بدرقه پیکر پاک شهید اسماعیل هنیه حکایت از باورمندی اجتماعی به منطق جهانی انقلاب اسلامی دارد. منطقی که شهادت، پایداری و مقاومت را در خودش داراست. منطقی که در بستر معرفت انقلاب اسلامی، تکریم شهدای آن فراتر از ملیت و مذهب و در قالب آموزه‌های دینی است.

در نهایت باید آنچه در این تشییع رقم خورد را در چهارچوب مکتب امام خمینی (ره) و منطق انقلاب اسلامی فهم کرد. حتی نه یک بار فهم بلکه به صورت هرمنوتیک مضاعف آن را فهم کنیم. این فهم مضاعف حاکی از غلبه خط جریان اصیل انقلاب اسلامی با وجود همه تهاجم‌های نظامی، اقتصادی، سیاسی و فرهنگی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.