سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باد و گرد و خاک، مهمان آخر هفته خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: از امروز باد و گرد و خاک در استان شاهد کاهش کیفیت هوا می‌شود.

زارعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: روز گذشته شاهد افزایش محسوس دمای هوا در اکثر نقاط استان بودیم و دمای تمام شهرستان‌ها به جز سربیشه و قاین به ۴۰ و بالای ۴۰ درجه سلسیوس رسید.

او افزود: بر اساس خروجی مدل‌های پیشیابی هواشناسی مجدد از امروز تا اوایل هفته آینده با تقویت اختلاف فشار حاکم بر منطقه شرق کشور، ناپایداری‌ها تشدید و وزش باد شدید تا خیلی شدید و گرد و خاک سبب کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیفت هوا خواهد شد.

زارعی اظهار کرد: در مناطق بادخیز و مستعد به ویژه نیمه شرقی و جنوب استان وقوع توفان گرد و خاک، احتمال بروز خسارت و اختلال در تردد هم قابل پیش بینی است.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی بیان کرد: به لحاظ دمایی با کاهش نسبی دمای هوا مقداری از شرت گرما کاسته می‌شود.

او تصریح کرد: هشدار سطح نارنجی که روز‌های گذشته در استان صادر شده از امروز تا اوایل هفته آینده اعتبار دارد و در آن به اجتناب از سفر‌های غیرضرور در محور‌های مواصلاتی جنوبی و نیمه شرقی استان، رعایت سرعت مطمئنه، اطمینان از پوشش و استحکام سازه‌های موقت، اجتناب از قرارگرفتن در فضای باز به ویژه برای سالمندان، کودکان و بیماران دارای بیماری خاص توصیه شده است.

زارعی عنوان کرد: صبح امروز قاین با کمینه دمای ۲۰ درجه سلسیوس خنک ترین و در شبانه روز گذشته دهسلم نهبندان و طبس مشترکا با ثبت ۴۷ درجه سلسیوس گرم‌ترین ایستگاه‌های استان بودند.

نوسانات دمایی در مرکز استان هم بین ۲۱ و ۴۳ درجه سلسیوس ثبت شد.

برچسب ها: هواشناسی ، وزش باد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.