سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی در آذربایجان‌غربی آغاز شد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی در استان با حضور برگزیدگان شهرستانی آغاز شده است.

جوانبخت مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: مرحله شهرستانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی در سه شهر استان در حال برگزاری است و مسابقات قرآنی در شمال استان با مرکزیت خوی، جنوب با مرکزیت مهاباد و مرکز استان ارومیه در حال برگزاری بوده که از این مراحل، ۱۵۰ نفر به مرحله استانی راه می‌یابند که شامل ۷۰ نفر از خواهران و ۸۰ نفر از برادران می‌شود.

وی اضافه کرد: این مسابقات در رشته‌های مختلفی از جمله ترتیل، قرائت تحقیق، حفظ کل قرآن، حفظ ۲۰ جزء، حفظ پنج جزء، اذان و دعاخوانی در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.

جوانبخت به هدف اصلی برگزاری این مسابقات اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این مسابقات، تشویق افراد به حفظ و قرائت قرآن کریم و همچنین ارتقای سطح علمی و معنوی شرکت‌کنندگان است.

وی اضافه کرد: این مسابقات از تاریخ ۱۱ تا ۱۳ مرداد ماه برگزار می‌شود که شرکت‌کنندگان در این مدت به رقابت پرداخته و برندگان این دوره به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی افزود: این مسابقات با حضور داوران برجسته و متخصص در حوزه قرآن کریم برگزار می‌شود تا ارزیابی دقیق و عادلانه‌ای از توانایی‌ها و مهارت‌های شرکت‌کنندگان صورت گیرد.

وی بیان کرد: برگزاری این مسابقات نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه دارد و می‌تواند موجب ارتقای معنوی و اخلاقی افراد شود.

وی ادامه داد: برندگان این دوره از مسابقات قرآنی به عنوان نمایندگان استان، در مسابقات کشوری که در آینده نزدیک برگزار خواهد شد، شرکت خواهند کرد. این افراد نه تنها توانایی‌های قرآنی خود را به نمایش خواهند گذاشت، بلکه فرهنگ و استعداد‌های مذهبی استان را نیز معرفی خواهند کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی در ادامه گفت: امید است این مسابقات، به عنوان یک رویداد سالانه، همچنان به رشد و شکوفایی استعداد‌های قرآنی در استان کمک کند و بتواند نسل‌های آینده را به سوی معارف قرآنی هدایت کند.

مرحله شهرستانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی بصورت منطقه‌ای از یکم تا ۲۴ تیرماه درسه منطقه شمال (خوی)، جنوب (مهاباد) و مرکز استان (ارومیه) برگزارشد.

در دوره‌های مختلف مسابقات قرآنی اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی نفراتی، چون حامد ولی زاده، وحید وکیلی، زینب محمد نژاد و افراد دیگری به مرحله بین‌المللی راه یافته و رتبه‌های درخشانی کسب کرده‌اند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.