سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲۰۰ آمبولانس و خودروی امدادی آماده خدمت به زائران اربعین

رئیس جمعیت هلال‌احمر گفت: چندین بالگرد و ۲۰۰ آمبولانس و خودروی امدادی برای پوشش امدادی و درمانی مراسم اربعین به مرز‌ها اعزام می‌شوند.

پیرحسین کولیوند رئیس جمعیت هلال‌احمر در کنگره بین‌المللی امدادونجات، سلامت و مدیریت تجمعات انبوه در اربعین حسینی اظهار کرد: امسال ۲۰۰ آمبولانس و خودرو‌های عملیات و نجات را به سمت عراق اعزام  می‌کنیم و در نقطه صفر مرزی و مسیر‌ها مستقر می‌شوند تا به زائران خدمات ارائه دهند. علاوه بر این در مراکز درمانی ثابت و سیار نیز فعال هستیم. هر ۱۰۰ عمود یک موکب درمانی قرار دارد تا به زائران خدمت رسانی کند. پزشکانی نیز در مسیر پیاده روی می‌کنند و با خود کوله‌های درمانی حمل می‌کنند تا در محل به زائر بدحال کمک کنند.

کولیوند ادامه داد: بیمارستان‌های کربلا و نجف نیز به صورت شبانه روزی فعال هستند و متخصصان می‌توانند در لحظه چندین عمل جراحی در این بیمارستان‌ها انجام دهند. از هلال احمر عراق و تمامی مسئولیت این کشور که با ما همکاری کرده اند تشکر می‌کنم، زیرا در همکاری با آنها توانسته ایم بهترین خدمات را ارائه دهیم.

او تصریح کرد: در حوزه دارویی و بهداشتی نیز هلال‌احمر از تمامی ظرفیت‌ها استفاده می‌کند تا کمبودی در این مراسم وجود نداشته باشد. کنگره سلامت در اربعین برای پیدا کردن راهکار‌هایی برگزار می‌شود تا خدمات به بهترین شکل به مردم و زائران ارائه شود. خوشبختانه همه داوطلب خدمت به زائران هستند و این ارزش بسیار والایی دارد. نیرو‌های امدادی از شهدا و امام راحل تاسی می‌گیرند و ما نیز از محل حرم امام خمینی (ره) نیرو‌های خود را عازم عتبات عالیات می‌کنیم.

رئیس جمعیت هلال‌احمر تاکید کرد: نگاه ما تمدن سازی با محوریت برگزاری ایمن مراسم است. این نگاه علمی و اصولی سبب شده تا مسئولین بین المللی نیز تمایل پیدا کنند تا در مراسم پیاده روی اربعین شرکت کنند.  

او ادامه داد: تمرکز بر فناوری‌های نوین در دستور کار است تا تجمعات انبوه به بهترین شکل مدیریت شود. هلال احمر در این عرصه به قدری خوب عمل کرده است که فدراسیون بین المللی تمایل دارد از تجربیات هلال احمر ایران در این عرصه بهره‌مند شود. شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه در کنار هلال احمر  هستند تا نگاه علمی‌به مدیریت تجمعات انبوه سازمان یافته شود.

او گفت: پدافند غیرعامل نیز در این مراسم مدنظر قرار می‌گیرد تا ایمنی کامل در مراسم پیاده روی شکل گیرد. علاوه بر این امکاناتی فراهم شده تا زائران بدحال سریعا به داخل کشور منتقل سوند تا درمان تخصصی انجام شود.

کولیوند در ادامه تصریح کرد: خدمت رسانی به زائران یک فضیلت بزرگ است که خداوند نصیب ما کرده است. این مراسم یک موهبت الهی است که می‌تواند قلوب را به یکدیگر نزدیک‌تر کند. قلوبی که امروز برای وضعیت وخیم غزه به درد آمده است. هلال احمر در این عرصه نیز فعال بوده و همواره پشتیبان مردم مظلوم فلسطین و غزه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.