سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نمایشگاه مخمل خیال در تخار

نمایشگاه یک روزه مخمل خیال در تالار ریاست اطلاعات و فرهنگ تخار برگزار گردید.

مسئولان ریاست اطلاعات و فرهنگ تخار در همکاری با یک رسام، نمایشگاه یک روزه رسامی را با عنوان مخمل خیال که در آن تاریخ و قدامت مردم بومی افغانستان و نیز فرهنگ و عنعنه آنان به نمایش درآمده بود، در تالار این ریاست برگزار نمود.

 مسئولان در ریاست اطلاعات و فرهنگ تخار ضمن ستایش از فعالیت‌ و کارکرد عزیز سوران رسام چهره دست افغانی که ده‌ها برگه از رسامی‌ آن برای یک روز در تالار این ریاست به نمایش گذاشته شده بود، می‌گویند: تلاش می‌کنند با برگزاری چنین برنامه‌ها زمینه رشد بهتری رسامی و نقاشی را برای فرهنگیان فراهم بسازند تا دلچسپی جوانان به نقاشی و رسامی بیشتر گردد.

عزیز سوران رسام چهره دست که با استفاده از توانایی منحصر به فردش تصویر ده‌ها نقطه تاریخی افغانستان را روی ده‌ها برگه به تصویر کشیده است از کابل به تخار آمده و می‌گوید: این بیست و نهمین نمایشگاه‌ای است که او در داخل و بیرون از افغانستان برگزار کرده است.

به گفته عزیز سوران، او با رسامی و نقاشی اش می‌خواهد فرهنگ غنی‌ای یک ملت را فریاد بزند که نیاز به حمایت دارد.

باشندگان تخار که از برگزاری این نمایشگاه خرسند هستند، می‌گویند: با دیدن این نقاشی‌های دل انگیز که با رقص انگشت‌تان عزیز سوران تزئین شده است لذت برده اند و روز شان با تماشای آن خوش گذشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.