سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی موانع مسیر واردات و صادرات کالا در منطقه آزاد اروند

موانع موجود در مسیر واردات و صادرات کالا در منطقه آزاد اروند در نشست کمیته اقتصادی خرمشهر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

ناهماهنگی بین هنگ مرزی و گمرک شلمچه، ارزش گذاری بر روی تعدادی از اقلام صادراتی و تامین نشدن ارز مورد نیاز از دغدغه هایی بود که واردکنندگان کالا در این نشست به آن اشاره کردند. 

آنان همچنین معطل شدن برای دریافت رسید انبار را یکی دیگر از مشکلات خود عنوان کردند و نبود شعبه ارزی در آبادان و خرمشهر را یکی دیگر از مشکلات خود دانستند. 

رفتار همانند دیگر گمرکات کشور با تجار در گمرک خرمشهر از انتظارات واردکنندگان است و اینکه تخفیفات گمرکی از ۲۵ درصد به ۳۵ درصد برسد. 

مدیر کل گمرک استان خوزستان در این نشست با اعلام آمادگی برای حضور در میان بازرگانان گفت: مصمم هستیم هم دغدغه‌های آنها را بشنویم و هم گامی در رفع مشکلات برداریم.  

غره بیگی با تاکید به لزوم مدیریت واحد مرزی افزود: فرماندار خرمشهر از سوی استاندار حکم واحد و مسئولیت کامل درباره مرز شلمچه اعطا شده و مدیریت واحد مرزی در حال حاضر با فرماندار است.

نماینده مردم شهرستان خرمشهر در مجلس شورای اسلامی بعد از شنیدن دغدغه های فعالان اقتصادی و صحبت‌های مدیرکل گمرک ایران در استان خوزستان گفت؛ همه دستگاه‌هایی که لازم است که پاسخگوی شما باشند احضار خواهند شد.

مصطفی مطورزاده افزود؛ معاهده ۱۹۷۵ با عراق و تعیین تکلیف آن با عراق از صحبت‌های ما با دولت جدید آقای پزشکیان بود تا با عملیاتی شدن این معاهده مسیر را برای لایروبی اروندرود مهیا کند. معافیت بازرگانی ۵۰ درصدی و حذف تبعیض نسبت به ترخیص کاران و تجار از خواسته‌های ما است و پیگیر آن هستیم. 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.