سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی نوآورانه در جهت مقابله با پشه آئدس

مدیر توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بر استفاده حداکثری از ظرفیت‌های علمی اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان برای مقابله و کنترل پشه آئدس تاکید کرد.

دکتر اسحق علی صابری در نشست همفکری کنترل و مقابله با پشه آئدس گفت: با توجه به شیوع تب دنگی و استقرار پشه آئدس در برخی از نقاط کشور باید با بهره گیری و استفاده حداکثری از تمامی ظرفیت‌های علمی دانشگاه بر اساس روش‌های نوآورانه در جهت مقابله و کنترل پشه آئدس حرکت نماییم.

مدیر توسعه فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: با توجه به استقرار پشه آئدس در استان و احتمال همه‌گیری بیماری‌های منتقله از این پشه باید با ارائه راهکار علمی بر حل مسائل و چالش‌های روبرو و برگزاری رویداد علمی متفاوت با نگاه نوآورانه برنامه ریزی نماییم.

دکتر شیخ زداه معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز بر تقویت نظام مراقبت پشه آئدس تاکید کرد و افزود: پشه آئدس در برخی از شهر‌های جنوبی و شمالی کشور صید شده و از ابتدای سال تاکنون ۲ بیمار مبتلا به تب دانگ در شهر‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان شناسایی و تحت درمان هستند که هر ۲ مورد سابقه سفر به کشور‌های آندمیک بیماری تب دنگی را دارند.

دکتر شیخ زاده، تب دانگ، چیکون گونیا، زیکا و تب زرد را ۴ بیماری ویروسی منتقله از طریق پشه آئدس عنوان کرد و افزود: بیش از ۵۰ درصد دنیا در معرض خطر این بیماری می‌باشند و در حال حاضر ۱۲۸ کشور دنیا درگیر کنترل پشه آئدس و درمان بیماری تب دانگ هستند.

 معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: در راستای پیشگری از این بیماری باید با استفاده از ظرفیت‌های علمی در خصوص محور‌های مدیریت هراس اجتماعی، جلب مشارکت‌های اجتماعی، بهسازی محیط، مقابله با ناقل و بیماریابی همفکری نماییم.

برچسب ها: پشه آئدس ، تب دنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.