سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پکن بار دیگر بر حمایت از اتحاد گروه‌های فلسطینی تاکید کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین با محکوم کردن ترور «اسماعیل هنیه» در تهران، بار دیگر بر اتحاد و آشتی میان گروه‌های فلسطینی تاکید کرد.

از تلویزیون ملی چین، لین جیان سخنگوی وزارت امور خارجه چین در واکنش به ترور رئیس دفتر سیاسی حماس و نتایج این اقدام بر اوضاع منطقه و تلاش چین برای حفظ روند صلح در خاورمیانه، اظهار داشت: پکن قاطعانه ترور هنیه را محکوم می‌کند و نسبت به افزایش بی‌ثباتی پس از این واقعه در منطقه نگران است.

وی با تاکید بر ضرورت دستیابی به آتش‌بس جامع، دائمی و فوری در نوار غزه، تصریح کرد: چین همواره از اتحاد و آشتی گروه‌های فلسطینی حمایت می‌کند.

لین ادامه داد: ما معتقد هستیم که آشتی و اتحاد گروه‌های فلسطینی گامی مهم در پیشبرد حل مساله فلسطین و دستیابی به صلح و ثبات در خاورمیانه است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین همچنین خاطرنشان کرد: ما منتظر دستیابی به تشکیل زودهنگام دولت مستقل فلسطین بر پایه اتحاد داخلی هستیم و به تلاش‌های بی وقفه برای این منظور ادامه خواهیم داد.

لین با بیان اینکه هرچه وضعیت خاورمیانه وخیم‌تر شود، جامعه جهانی باید برای کاهش تنش‌ها تلاش بیشتری کند، خاطرنشان کرد: پکن همواره متعهد به حفظ صلح و ثبات در خاورمیانه بوده و با مداخله خارجی در این منطقه مخالف است.

وی افزود: ما حاضریم با طرف‌های مربوطه همکاری کنیم تا تلاش‌های بی‌وقفه‌ای برای ارتقای صلح و ثبات بلندمدت در منطقه انجام دهیم.

چین: از توسعه روابط روسیه و کره‌شمالی خوشحالیم

لین همچنین در واکنش به اظهاراتی مبنی بر اینکه چین و روسیه درحال رقابت در روابط با کره‌شمالی است، اظهار داشت: امسال هفتاد و یکمین سالگرد آتش‌بس جنگ میان دو کره است.

وی افزود: ۷۱ سال پیش سربازان چینی دوشادوش مردم و ارتش کره در مقابل تجاوزات ایالات متحده جنگیدند تا سرزمین مادری کره به پیروزی‌های بزرگی دست یابد.

لین ادامه داد: چین و کره‌شمالی یک دوستی سنتی ناگسستنی با خون برقرار کردند که هرچه وضعیت بین‌المللی و منطقه‌ای دستخوش تغییرات بزرگی شود، موضع حزب و دولت پکن برای اهمیت دادن و توسعه روابط سنتی دوستانه با پیونگ‌یانگ تغییر نخواهد کرد.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی چین با بیان اینکه برخی کشور‌ها و رسانه‌های بین‌المللی با اغراق در رقابت بین پکن و مسکو در روابط با پیونگ‌یانگ، تصریح کرد: کره‌شمالی و روسیه همسایگان دوست چین هستند و پکن از دیدن توسعه روابط آنها خوشحال است.

برچسب ها: اسماعیل هنیه ، چین
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.