سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح ملی قرآنی بشری در بهمئی

نخستین دوره آموزشی طرح ملی بشری ویژه قاریان و حافظان به صورت تخصصی در رشته صوت و لحن در شهرستان بهمئی به مدت ۳ روز برگزار شد.

معاون قرآن و عترت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در مراسم آغاز این طرح که در سالن همایش‌های اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی برگزار شد گفت: طرح ملی بشری، دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن، با هدف فراگیری آموزش قرآن کریم با شرکت بیش از ۳۰۰ نفر از مربیان و فعالان قرآنی در بهمئی اجرا شد.


محسن مصلحی با بیان اینکه، این طرح قرآنی با همکاری معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد افزود: تاکنون بیش از ۳۰۰ نفر که ۷۰ درصد آنان را بانوان تشکیل می‌دهند از اجرای این طرح استقبال کرده‌اند.


وی افزود: پرورش افراد با سطح علمی و آموزشی بالا برای فعالیت در امور قرآنی، استانداردسازی محتوا و مطالب آموزشی، جلوگیری از اتلاف زمان آموزشی، آموزش قابل درک برای اقشار مختلف جامعه، ساده‌سازی آموزش قرائت قرآن کریم، مهندسی تلاوت، ترغیب قرآن به جای تحمیل آموزشی آن، بهره‌گیری از روش شنیداری و گفتاری، آسان‌سازی آموزش تلاوت با صدا و لحن خوش و توجه به لهجه عربی از دیگر اهداف و امتیازات این دوره و طرح است.


امام جمعه شهر لیکک در این مراسم گفت: این طرح با هدف فراگیری آموزش قرآن کریم برگرفته از شیوه پیامبر (ص)، تقویت حوزه شنیداری، گفتاری، آموزش به روش آکادمیک و ارائه محتوا و مطالب آموزشی استاندارد برگزار می‌شود که می‌تواند نقش عمده‌ای در زمینه کمک به قرآن آموزان و مربیان قرآنی باشد.


حجت الاسلام اسماعیل صلواتی با بیان اینکه اجرای چنین برنامه‌هایی نقش عمده‌ای در گسترش فرهنگ قرآنی دارد خواستار تداوم برنامه‌های دینی، فرهنگی و مذهبی در نقاط مختلف کشور، مراکز استان‌ها، شهرستان‌ها و بخش‌ها و بویژه روستا‌ها و مناطق دور افتاده شد.


مدرس طرح ملی بشری و آموزش نوین قرآن هم گفت: طرح بشری، در زمینه آموزش تجوید قرآن به مربیان، به مدت دو سال و نیم در سراسر کشور، فعالیت دارد که استقبال و اجرای این طرح در شهرستان‌های مختلف کشور فراتر از حد تصور بوده است.


فاطمه بخشی مدرس طرح ملی بشری، آموزش نوین قرآن کریم افزود: طرح بشری در زمینه تجوید قرآن کریم بیش از دو سال و نیم است فعالیت خود را اغاز کرده است و در سراسر کشور این طرح به مربیان خانم و آقا آموزش داده می‌شود.


وی با اشاره به اینکه هدف اعضای طرح بشری، این است که رسالتی که در راستای آموزش دقیق و درست قرآن را بر عهده گرفتند به بهترین شکل انجام دهند گفت: استقبال از این روش تدریس در سراسر ایران بسیار خوب بود و از ابتدای اجرای این طرح تاکنون فعالیت مربیان این طرح در شهرستان‌ها و مراکز استان‌ها را به بهترین نحو شاهد هستیم.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی گفت: این طرح قرآنی با شعار «آموزش آسان» پیش‌بینی شده و به همین دلیل برای ورود هیچ محدودیت و مانعی وجود ندارد.


سید زاهد افتخاری زاده افزود: هدف از این برنامه‌ها و اجرای این طرح ایجاد روحیه قرآنی در جامعه، پیشرفت قاریان و حافظان و همچنین ارتقای سطح دانش و فن قرآئت آنان است.


وی گفت: در این طرح قرار است مربیان و فعالان قرآنی با نحوه صحیح تجوید و قرائت قرآن کریم آشنا شوند.


رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهمئی گفت: این دوره با حمایت مادی و معنوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود و مجری طرح موسسه فرهنگی قرآن و عترت علم الهدی است.


افتخاری زاده ادامه داد: به دلیل ساده و همه فهم بودن آموزش ها، افراد در سنین مختلف از کودکان گرفته تا افراد مسن می‌توانند در این طرح، شرکت و به خوبی با آموزه‌های قرآن کریم، انس پیدا کنند.


طرح بشری، دوره‌ای ۱۲ ساعته است که در چهار جلسه آموزش داده می‌شود.


علاقمندان به شرکت در این طرح، می‌توانند با مراجعه به سامانه جامع مدیریت موسسات قرآنی یا همان سامانه حمد، ثبت نام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.