سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برپایی مجلس تعزیه با حضور ۵۰ تعزیه‌خوان جوان در پردیس تئاتر

مسئول کانون تعزیه منهاج گفت: با حضور ۵۰ تعزیه‌خوان جوان از ۲۷ محرم تا ۱۷ صفر در پردیس تئاتر تهران اجرای تعزیه‌خوانی داریم.

عباس مرادی مسئول کانون تعزیه منهاج  پیرامون فعالیت این کانون و مجمع تعزیه آل طا‌ها در ماه محرم و صفر گفت: امسال برگزاری مراسم تعزیه‌خوانی در پردیس تئاتر تهران را داشتیم که مورد استقبال مردم قرار گرفت. با توجه به جلسه‌ای که با مسئولان این حوزه داشتیم، قرار شد از ۲۷ محرم تا ۱۷ صفر به مدت ۲۰ شب در پردیس تئاتر تهران مجلس تعزیه برگزار کنیم.

او ادامه داد: تقریبا حضور ۵۰ تعزیه خوان جوان را در این ۲۰ شب خواهیم داشت، جوانانی که تاکنون میدانی نداشته و دیده نشده اند و قرار است در این محفل و  این عرصه حرفه‌ای دیده شوند.

وی بیان کرد: در کنار جوانان، دوستان نامدار به این مجلس دعوت می‌شوند تا در مراسم تعزیه‌خوانی شرکت کنند.  قطعا باید تعزیه‌خوان‌های قدیمی و پیشکسوت حضور داشته باشند و در کنار این جوان‌ها باشند چون نمی‌شود ناگهان میدان را به جوان‌ها داد. برای مثال آقای صفاریان در جایگاه معین البکاء حضور دارند. او نمی‌تواند تعزیه بخواند، اما به عنوان معین البکاء و کارگردان کار حضور دارند. آقایان صفوی، گیوه کش و دیگر دوستان در این مجالس تعزیه حضور خواهند داشت.

وی درباره زمان دقیق برگزاری مجلس تعزیه از ۲۷ محرم تا ۱۷ صفر بیان کرد: اجرا‌ها همانند سال‌گذشته بعد از نماز مغرب یعنی از ۸ تا ۱۰ شب در پردیس تئاتر تهران برگزار می‌شود.

 مرادی در خصوص برنامه‌های کانون تعزیه خوانی برای ایام اربعین گفت: برای ایام اربعین برنامه‌هایی داریم؛ لذا دوستانی که در مجمع تعزیه آل‌طا‌ها هستند و با دوستانی که در این ۲۰ شب در تعزیه خوانی پردیس تئاتر تهران حضور دارند از اربعین تا ۲۸ صفر در خوانسار حسینه حضرت اباالفضل اجرای تعزیه دارند.

وی به برنامه‌های مجمع تعزیه  آل طا‌ها اشاره کرد و گفت: کانون تعزیه منهاج به آموزش تخصصی تعزیه می‌پردازد و در پردیس تئاتر تهران دفتر دارد؛ لذا در طول سال از هنرجویان آزمون می‌گیرد و در برنامه‌های اجرایی تعزیه از این دوستان استفاده می‌شود.

مسئول کانون تعزیه منهاج  در پایان سخنان خود گفت: سال گذشته رادیو نمایش تمام این بیست شب اجرای تعزیه را به صورت زنده پخش می‌کرد و امسال هم این قول را به ما داده‌اند که برنامه از رادیو نمایش پخش شود؛ لذا دوستانی که علاقه‌مند به تعزیه هستند می‌توانند از طریق رادیو این تعزیه را دنبال کنند.

خبرنگار: زهرا بالاور

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.