سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بیش از ۱۱ میلیون جوجه ریزی در زنجان انجام شد

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: بیش از ۱۱ میلیون و ۶۸۳ هزار جوجه ریزی با نظارت دامپزشکی در مرغداری‌های صنعتی استان از ابتدای سال تاکنون انجام شد.

محمدباقر حاج کاظمی مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: تمام مراحل تولید جوجه یک روزه، ورود آن به مرغداری‌ها، طول دوره پرورش، کشتار و عرضه مرغ بسته‌بندی شده تازه و منجمد در راستای اجرای ضوابط و مقررات بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی تحت نظارت و بازرسی بهداشتی کارشناسان دامپزشکی است.

وی اضافه کرد: رعایت دقیق توصیه‌های دامپزشکی توسط مرغداران موجب جلوگیری از بروز و شیوع بیماری‌های فراگیر و یا بیماری‌هایی با مرگ ‌و میر بالا در سطح مرغداری‌ها می شود و زمینه ارتقای سطح تولید و تهیه گوشت مرغ سالم و بهداشتی را برای مصرف‌کنندگان فراهم می‌کند.

حاج کاظمی افزود: مرغداران باید توصیه‌ های بهداشتی و قرنطینه‌ای دامپزشکی را رعایت کنند و در صورت مواجهه با بیماری‌های واگیر و یا تلفات بالا در سطح مرغداری برای جلوگیری از شیوع بیماری‌ ها مراتب را به اداره دامپزشکی شهرستان مربوط جهت بررسی و رسیدگی اطلاع دهند.

وی خاطر نشان کرد:مرغداران با رعایت دقیق دستورالعمل های سازمان دامپزشکی در تمامی مراحل پرورش اعم از شست و شو و بهینه سازی مرغداری، خرید جوجه، حمل و نقل، واکسیناسیون، درمان به موقع و استفاده از داروها با نظر و مشورت دامپزشکان، سلامت گله خود را تضمین کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان ادامه داد: در راستای تأمین امنیت و سلامت گوشت مرغ تولیدی، مراقبت‌های بهداشتی هم در بخش دولتی و هم در بخش خصوصی دامپزشکی در زمینه رعایت شرایط امنیت زیستی، واکسیناسیون، نمونه برداری و بازدیدهای دوره‌ای در واحدهای مرغ گوشتی صورت می‌گیرد.

به گفته وی، کارشناسان دامپزشکی قبل از اعزام مرغ آماده کشتار به کشتارگاه نسبت به بازدید مرغداری و بررسی وضعیت سلامت بالینی مرغ اقدام می کنند.

برچسب ها: جوجه ریزی ، دامپزشکی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.