سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عصبانیت نخست‌وزیر مالزی از حذف پستش در فیس‌بوک

نخست وزیر مالزی پس از اینکه فیس‌بوک پست او که تسلیت در خصوص شهادت اسماعیل هنیه بود حذف کرد، شرکت متا را به بزدلی متهم کرد.

انور ابراهیم، ​​نخست وزیر مالزی روز پنجشنبه پس از حذف پست فیس‌بوک خود در مورد ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس شرکت متا را به بزدلی متهم کرد.

براساس گزارش القدس العربی، مالزی که اکثریت آن مسلمان است، حامی آرمان فلسطین است. انور نیز یک کلیپ ضبط شده از تماس تلفنی با یکی از رهبران حماس برای تسلیت درگذشت هنیه منتشر کرده بود، اما بعدا توسط فیس‌بوک حذف شد.

انور که در ماه مه گذشته با هنیه در قطر دیدار کرده بود، گفت که روابط خوبی با رهبری سیاسی حماس دارد، اما هیچ ارتباطی در سطح نظامی با آن‌ها ندارد. انور در صفحه فیس بوک خود نوشت: بگذارید این یک پیام روشن و بدون ابهام برای متا باشد: دست از این بزدلی بردارید. 

 وزارت ارتباطات مالزی اعلام کرد که در یک کنفرانس مطبوعاتی به این موضوع خواهد پرداخت. این کشور پیش از این شکایتی را به متا به دلیل حذف محتوا، از جمله حذف پوشش رسانه‌های محلی از دیدار اخیر انور با هنیه، ارائه کرده بود.

 مالزی مدت هاست که خواستار راه حل دو کشوری برای پایان دادن به درگیری بین اسرائیل و فلسطینی‌ها شده است. اما ترور هنیه در ایران در روز چهارشنبه این نگرانی را تشدید کرد که درگیری در غزه ممکن است به یک جنگ گسترده‌تر در خاورمیانه تبدیل شود.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.