سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سناتور آمریکایی هدف نتانیاهو از ترور شهید هنیه را فاش کرد

یک سناتور ارشد آمریکایی فاش کرد نخست وزیر رژیم صهیونیستی با ترور شهید هنیه بدنبال مسدود کردن راه مذاکرات با حماس است.

یک سناتور آمریکایی گفت که ترور اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس اقدامی عمدی از سوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای مسدود کردن مسیر مذاکرات بود.

براساس گزارش المیادین، او اشاره کرد که این ترور تنش بیشتر را بشارت می‌دهد. به نوشته روزنامه آمریکایی پولیتیکو، رهبران بانفوذ کنگره آمریکا از عواقب ترور اسماعیل هنیه بر پیشرفت مذاکرات آتش بس در غزه ابراز نگرانی کردند.

پولیتیکو به نقل از جک رید، رئیس کمیته نیرو‌های مسلح سنا معتقد است که این ترور اقدامی عمدی از سوی نتانیاهو برای مسدود کردن مسیر مذاکرات بود.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین چند روز پیش اعلام کرد که با میانجی‌گران در ارتباط است که آنچه اخیرا در نشست رم رخ داده، در مورد مذاکرات برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه را بشنود.

حماس با این کار نشان داد که بنیامین نتانیاهو بار دیگر به استراتژی تعلل و فرار از دستیابی به توافق بازگشته است. این جنبش توضیح داد که طفره رفتن نتانیاهو با تعیین شرایط و خواسته‌های جدید قابل درک است و این شرایط و خواسته‌ها نشان دهنده عقب‌نشینی از مذاکرات است. 

منابعی به الیمیادین گفتند که نتانیاهو مانع مذاکرات آتش بس می‌شود، زیرا این مذاکرات به معنای اعتراف به شکست او است، به ویژه با پایبندی مقاومت فلسطین به خواسته‌های عادلانه و مشروع خود. نتانیاهو می‌ترسد که دولتش در نتیجه آتش‌بس سقوط کند، زیرا بسیاری از اعضای کابینه صهیونیستی تهدید کرده اند در صورت امضای توافق، از کابینه خارج خواهند شد.

روز چهارشنبه پس از بيانيه سپاه پاسداران ایران، جنبش حماس اعلام کرد اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش در تهران ترور شده است. هنیه برای شرکت در مراسم تحلیف مسعود پزشکیان، رئیس جمهور جدید ایران به تهران آمده بود.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
بهترین درس به هلاکت رساندن نتانیاهو هست
ناشناس
۰۹:۴۵ ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
یهودیان شما اگر اکثرتون خوب بودید خداوند تبدیل به میمون نمی کرد شما را مراجعه شود به سوره بقره
ناشناس
۱۰:۰۹ ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
لعنت خدا بر یهود.
ناشناس
۰۹:۲۱ ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
حمایت رژیم خبیث و جنایتکار ایالات متحده آمریکا نباشد فاتحه رژیم صهیونیستی در یه هفته خوانده شده و کار این رژیم خون آشام حرامزاده تمام از صفحه خاورمیانه پاک می‌گردد.
ناشناس
۰۹:۱۳ ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
شماها شکست خوردید ای صهیونیسم یهودی شما دیگر در دنیا اعتبار ندارید ودنیا میخواهد به شما ضزبه بزنددنبال هولوکاس وکاسه گدایی باش
ناشناس
۰۹:۱۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
مقاومت هم باید مقامات این رژیم کثیف را ترور کند .
روح اله
۰۹:۱۲ ۱۱ مرداد ۱۴۰۳
باسلام در دنیایی که حرف حرف زوراست ایران باید به سلاح اتمی مسلح شود.