سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

شهید هنیه مقام بالایی میان رهبران آزادی‌بخش جهان داشت

قناد باشی گفت: مقام اسماعیل هنیه میان رهبران آزادی‌بخش جهان بسیار بالا بود و این رهبران همواره مورد احترام همه جهانیان قرار دارند.

جعفر قناد باشی کارشناس مسائل غرب آسیا درباره چراغ سبز آمریکایی‌ها برای ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: سازمان اطلاعاتی آمریکا از طریق ماهواره و از طریق انواع و اقسام تجهیزاتی که در اختیار صهیونیست‌ها قرار می‌دهد به کشتن و جنایت می‌پردازند. برای آن که ماهیت رژیم صهیونیستی در منطقه ما دولت نیست و آنها خواستگاه و پایگاه نظامی آمریکا هستند، آنها در این پایگاه هر اقدامی در جهت اهداف خود و آمریکایی‌ها انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: نتانیاهو هم در کنگره اعتراف کرد که ما اگر نباشیم، شما هم نیستید و به مشکل می‌خورید، این یعنی هر دو دولت یک هدف دارند و هر اقدامی که صهیونیستی‌ها انجام می‌دهند، ترور کنند، سرکوب کنند و کودک‌کشی کنند، در راستای حفظ منافع آمریکایی‌ها است.

وی افزود: آمریکایی‌ها هم  به جای آن که زمینه مجازات او را فراهم کنند به ادامه چنین جنایاتی تشویقش کردند، طبیعتا آمریکایی‌ها نیز در این جنایت علیه اسماعیل هنیه نقش داشتند.  

قناد باشی تاکید کرد: مقام اسماعیل هنیه میان رهبران آزادی بخش جهان بسیار بالا بود، این رهبران همواره مورد احترام  همه بودند، هر کشور به افرادی که موجب استقلال و پایان دادن به اشغالگری شود علاقه دارند و هنیه مقامی بالاتر از رهبر برای استقلال بود.

وی ادامه داد: مقام بالاتر آن بود که او ضد نژاد پرستی بود؛ که از این نظر شبیه ماندلا هم بود. ماندلا علی‌رغم تبلیغات انگلیسی‌ها که آن را مرد صلح معرفی می‌کردند اسلحه به دست گرفت و با نژاد پرستی مقابله کرد. ماندلا را مردم جهان برای آن دوست دارند که مبارز ضد نژاد پرستی بوده ولی هنیه مقامی بالاتر دارد و ضد اشغالگری نیز در کشورش بوده است.

این کارشناس مسائل بین الملل گفت: ماندلا زمانی که مسئله فلسطین می‌رسد عنوان می‌کند که آپارتاید و نژاد پرستی که صهیونیست‌ها بر فلسطین اعمال می‌کنند از رژیم نژاد پرست آفریقای جنوبی بسیار بیشتر است. به همین دلیل آفریقای جنوبی پیش قراول شکایت از صهیونیست‌ها در دادگاه لاهه شد، آنها مطرح می‌کردند این جنایات در فلسطین از آفریقای جنوبی هم بسیار بیشتر است.

وی تصریح کرد: اسماعیل هنیه رهبر گروه آزادی بخشی بود که در همه دنیال مورد احترام دائمی افراد بود. او موفقیت‌های بزرگی در این عرضه داشته است.

قناد باشی در انتها گفت: هنیه و دوستانش در همین طوفان الاقصی افسانه شکست ناپذیری صهیونیست‌ها را باطل کردند، سازمان اطلاعاتی صهیونیست‌ها هم ضربه بزرگی خورد و هنیه موفقیت‌های زیادی در کارنامه‌اش دارد. ایشان از ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۳ طی ۱۸ سال ۱۲ جنگی که اسرائیلی‌ها علیه آنها تشکیل داده بود را چنان پاسخ دادند که  صهیونیست‌ها خواستار آتش‌بس شدند و شکست خوردند.

وی خاطرنشان کرد: کارنامه اسماعیل هنیه را مردم ایران باید بدانند؛ ایشان یک رهبر گروه آزادی بخش ضد اشغالگری است که در همه دنیا معتبر بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.