سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا با مغز متفکر حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به توافق رسید

پنتاگون اعلام کرد خالد شیخ محمد مغز متفکر حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و دو همدستش برای پذیرش اتهام خود با مقام‌های این کشور به توافق رسیدند.

 وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که خالد شیخ محمد مغز متفکر حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ و دو همدستش برای پذیرش اتهام خود با مقام‌های این کشور به توافق رسیدند؛ اقدامی که باعث می‌شود بجای اعدام، حکم حبس ابد برای آنها صادر شود.

 پنتاگون بامداد پنجشنبه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که «سوزان اسکالیر» مسئول برگزاری کمیسیون‌های نظامی با خالد شیخ محمد، ولید محمد بن صالح مبارک بن عتش و مصطفی احمد آدم هوساوی سه متهم پرونده ۱۱ سپتامبر به توافقی پیش از محاکمه رسیده است.

بنا بر اعلام پنتاگون، مفاد و شروط ویژه این توافق فعلا در اختیار عمومی قرار نخواهد گرفت.

در همین حال، نیویورک تایمز چهارشنبه شب به نقل از مقام‌های ناشناس پنتاگون گزارش داد، آرون روگ دادستان ارشد کمیسیون‌های نظامی آمریکا در نامه‌ای به خانواده‌های قربانیان حملات ۱۱ سپتامبر اعلام کرد: این سه نفر توافق کردند که در ازای حذف مجازات احتمالی اعدام به همه اتهامات خود از جمله قتل ۲ هزار و ۹۷۶ نفری که در شکوائیه علیه آنها آمده است، اعتراف کنند.

این نامه افزود که انتظار می‌رود این سه نفر هفته آینده در دادگاهی علنی اتهامات خود را بپذیرند.

هر سه نفر از سال ۲۰۰۳ در بازداشت هستند و سال‌هاست که در زندانی در پایگاه نظامی آمریکا در خلیج گوانتامامو در کوبا محبوس هستند.

آمریکا، خالد شیخ محمد را معمار اصلی حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به برج‌های دوقلوی مرکز تجارت جهانی در نیویورک و ساختمان پنتاگون در خارج از واشنگتن می‌داند.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.