سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۲۹۲ واحد گلخانه‌ای در آذربایجان‌غربی

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت ۲۹۲ واحد گلخانه‌ای در استان، گفت: توسعه گلخانه‌های استان پارسال با احداث ۵۳ واحد به مساحت کل ۷.۱ هکتار بوده است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه رشد و توسعه گلخانه‌ها در مقایسه با پارسال ۱۱ درصد بوده، گفت: متقاضیان از تسهیلات بانکی هم در این زمینه استفاده کردند که معرفی‌شدگان به بانک شامل ۲۰ مورد با مساحت کل ۸ هکتار و تسهیلات درخواستی به میزان هزار و ۴۰۵ میلیارد ریال بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های اقلیمی و اجرای مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه، گلخانه‌ها را با سرعت بیشتری گسترش خواهیم داد و توسعه کشت محصولاتی، چون سبزی و صیفی در مکان‌های مدیریت شده در دستور کار است.

شهبازی با اشاره به فعالیت ۲۹۲ واحد گلخانه‌ای در استان، تصریح کرد: ۲۹۲ واحد گلخانه‌ای با بیش از ۸۰ هکتار مساحت در استان مشغول به تولید هستند که کاهش مصرف ۱۰ برابری آب و نیز استفاده بهینه از منابع مهمترین هدف فعالیت‌ها است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی افزود: میزان اشتغال‌زایی در این واحد‌ها ۸۰۵ نفر به صورت مستقیم و هزار و ۶۱۰ نفر غیر مستقیم است.

وی همچنین بیان کرد: میزان تولیدات امسال گلخانه‌های استان شامل گل شاخه بریده ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار شاخه، گل گلدانی ۳ میلیون گلدان، خیار ۱۱ هزار و ۸۰۰ تن، گوجه‌فرنگی هزار و ۹۰۰ تن، توت فرنگی۲۸۰ تن، گیاهان دارویی ۲۸ تن، میوه‌های درختی ۱۴۸ تن، نشاء سبزی و صیفی ۲۲ میلیون بوته، نشاء گیاهان‌دارویی ۲ میلیون بوته، نهال ۲ میلیون ۸۰۰ اصله بوده‌است.

به گفته وی، محدودیت منابع اجازه توسعه اراضی در عرصه‌های باز را نمی‌دهد و برای اینکه بتوان با روش‌های نوین آبیاری با مصرف آب کم تولید افزایش یابد، تولید گلخانه‌ای باید توسعه یابد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.