سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاخ سفید: نشانه‌ای از تشدید تنش قریب الوقوع در خاورمیانه وجود ندارد

جان کربی در پی حملات اسرائیل به بیروت و تهران اعلام کرد: ما معتقد نیستیم که تشدید تنش در منطقه خاورمیانه اجتناب ناپذیر است و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که تشدید تنش قریب الوقوع باشد.

جان کربی سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا روز چهارشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: کاخ سفید در موقعیتی نیست که حوادث تهران را تایید کند و اینکه آیا ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس، اقدام اسرائیل بوده است یا خیر؟

کربی در عین حال گفت: دستیابی به توافق آتش بس در غزه همیشه یک فرآیند پیچیده بوده است. بسیار زود است که بدانیم هر یک از رویداد‌های گزارش شده، چه معنایی می‌تواند داشته باشد، اما ما کار روی توافق را متوقف نمی‌کنیم.

هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی دولت بایدن همچنین گفت: ما معتقد نیستیم که تشدید تنش در خاورمیانه اجتناب ناپذیر است و هیچ نشانه‌ای وجود ندارد که تشدید تنش قریب الوقوع باشد. این چیزی است که از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ تا کنون نگرانی درباره آن وجود داشته است.

کربی همچنین گفت: جو بایدن رئیس‌جمهور آمریا در جریان گزارش‌ها رویداد‌های خاورمیانه قرار گرفت، اما در مورد زمان دقیق آن اظهار نظر نمی‌کنم.

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس بامداد روز چهارشنبه ۱۰ مرداد که برای حضور در مراسم تحلیف ریاست جمهوری دکتر مسعود پزشکیان به تهران آمده بود، به شهادت رسید.

روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران صبح چهارشنبه (۳۱ جولای ۲۰۲۴ برابر با ۱۰ مرداد ۱۴۰۳) در بیانیه‌ای اعلام کرد: «با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز (چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند.»

دکتر مسعود پزشکیان رئیس‌جمهوری در پیامی در واکنش به شهادت «اسماعیل هنیه»، نوشت: جمهوری اسلامی ایران در پاسداری از تمامیت ارضی و حاکمیت ملی و عزت و اعتبار خود کوتاهی نخواهد کرد و رژیم صهیونیستی به زودی نتایج اقدام بزدلانه و تروریستی خود را خواهد دید.

سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز در پی حمله تروریستی و متجاوزانه رژیم اسرائیل به حاکمیت و تمامیت ارضی ایران و شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرد: این رژیم تروریستی و حامیان آن مسئولیت این اقدامات را بر عهده دارند. جمهوری اسلامی ایران در استفاده از حق ذاتی خود در دفاع مشروع، به موجب ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد برای پاسخ قاطع و فوری، تردیدی نخواهد کرد.

 پیش از این جنایت فجیع، رژیم اسرائیل حملات تروریستی را در جنوب بیروت، لبنان، علیه غیرنظامیان و زیرساخت‌های غیرنظامی انجام داد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.