سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنده‌گیری و رهاسازی ۲۰ سر تمساح پوزه کوتاه در جنوب سیستان و بلوچستان

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان از زنده‌گیری و رهاسازی حدود۲۰ سر تمساح در ۴ ماهه اول امسال در جنوب استان خبر داد.

محمدرضا علیمرادی گفت : در جریان گشت و کنترل ها، گزارشات و اخبار واصله که مأموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان‌های چابهار (پاسگاه‌های نگور و درگس) و راسک در ۴ ماهه اول سالجاری در مناطق تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست انجام داده اند، موفق شدند که حدود ۲۰ سر تمساح پوزه کوتاه را به زیستگاه‌های امن منطقه رها سازی کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان با بیان این‌که آغاز فصل بهار با فصل زادآوری تمساح همراه است، بیان کرد: این اداره کل در ۴ ماهه اول سال تعداد ۲ اطلاعیه در خصوص جابجایی تمساح صادر کرده است و این زنده گیری و رهاسازی‌ها با استفاده از سازمان‌های مردم نهاد و جوامع محلی انجام گرفته است.

علیمرادی تصریح کرد: کاهش بارندگی، گرمای شدید هوا و کاهش چشمگیر منابع آبی، فصل جفت گیری و زادآوری تمساح، وجود برکه‌های متعدد در منطقه و... از جمله مواردی می‌باشد که باعث جابجایی تمساح و یا موجب ایجاد تعارضات انسان و حیات وحش می‌شود.

وی در پایان ضمن قدردانی از عموم شهروندان و دوستداران محیط زیست در جنوب استان درخواست کرد تا در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مراتب را به نزدیکترین اداره محیط زیست شهرستان اطلاع و یا با سامانه شبانه روزی۱۵۴۰ تماس حاصل فرمایند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.