سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقامات اندونزی: هنیه یک مبارز قوی و رهبری مقتدر بود

مقامات کنونی و سابق اندونزی ضمن محکوم کردن ترور رئیس دفتر سیاسی حماس، وی را یک مبارز خستگی‌ناپذیر و رهبری مقتدر دانستند و خواستار اقدام عملی از سوی کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی برای مقابله با جنایات رژیم صهیونیستی شدند.

به نقل از رسانه‌های اندونزی، «یوسف کالا» معاون سابق رئیس جمهور این کشور در یک پیام ویدئویی، شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس را تسلیت گفت.

وی در این پیام اظهار داشت: هنیه یک مبارز فلسطینی در غزه بود که رهبری قدرتمندی در فلسطین و تهران داشت. هنیه تمایل زیادی به صلح و حل و فصل عادلانه مسأله فلسطین داشت، اما امروز خداوند او را فراخوانده است. ما امیدواریم که آرزوی او برای صلح در فلسطین با وجود درگیری شدید در آنجا محقق شود. ما دعا می‌کنیم که روح او مورد آمرزش خداوند متعال قرار گیرد و صلح در فلسطین حاصل شود. امیدوارم این مسأله منجر به بدتر شدن اوضاع فلسطین نشود.

«سودارنوتو عبدالحکیم» رئیس روابط خارجی مجلس العلمای اندونزی نیز با انتشار پیامی شهادت هنیه را تسلیت گفت و اظهار داشت: آن مرحوم نه تنها برای حماس بلکه برای مردم و ملت فلسطین در کل یک شخصیت برجسته و رهبر بود. اغراق نیست اگر بگویم او یک مبارز و مدافع بشریت و حاکمیت است که موفق به کشف و افشای جنایات اسرائیل شده است.

وی افزود: ترور هنیه نشان می‌دهد که اسرائیل هرگز به درخواست آتش بس گوش نمی‌دهد و حتی قصد دارد فلسطین را به طور کامل نابود کند؛ بنابراین یک رویکرد نظامی باید در نظر گرفته شود.

رئیس روابط خارجی مجلس العلمای اندونزی تاکید کرد: اجازه ندهید که قتل سیستماتیک اسرائیل علیه کسی انجام شود. کشور‌های عضو سازمان همکاری اسلامی پس از ترور اسماعیل هنیه باید یک نشست اضطراری تشکیل و اقدامات نظامی مؤثری را برای نابودی اسرائیل انجام دهند. همه کشور‌هایی که عملاً از حاکمیت فلسطین حمایت کرده‌اند، باید برای حمایت از فلسطین از این رویکرد نظامی نیز حمایت کنند.

«فضلی زون» رئیس آژانس همکاری‌های بین المللی مجلس نمایندگان اندونزی با انتشار پیامی در شبکه «ایکس» (توییتر سابق) شهادت هنیه را تسلیت گفت و تاکید کرد: هیچ مبارزه‌ای بدون فداکاری نیست. خداحافظ اسماعیل هنیه. انشالله فلسطین آزاد خواهد شد!

همچنین وزارت امور خارجه این کشور در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: اندونزی ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در تهران (پایتخت) ایران را در ۳۱ ژوئیه ۲۰۲۴ محکوم می‌کند. این یک اقدام تحریک آمیز است که می‌تواند درگیری‌ها را در منطقه تشدید و مذاکرات جاری را از مسیر خارج کند.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

در پی این اقدام بزدلانه، دولت‌ها، سران و مقامات، گروه‌های مقاومت، سازمان‌ها و نهاد‌های مدنی و شخصیت‌های مختلف سیاسی و دینی در سراسر جهان به این ترور واکنش نشان دادند.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.