سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۸۵ درصد مزارع سبزی و صیفی آذربایجان‌غربی با نوار تیپ آبیاری می‌شود

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با شاره به رعایت الگوی مصرف آب در مزارع سبزی و صیفی گفت: آبیاری ۸۵ درصد از این مزارع در استان به صورت نوار تیپ در حال انجام است.

خسرو شهبازی رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ۸۵ درصد مزارع سبزی و صیفی استان با نوار تیپ آبیاری می‌شود، گفت: با درنظر گرفتن مشوق‌ها برای کشاورزان افزایش ۹۱ درصدی سطح زیر کشت کلزا در مقایسه با پارسال محقق شده که پیش‌بینی‌ها حاکی از افزایش ۱۱۴ درصدی تولید این محصول را دارد. 

وی بیان کرد: افزایش ۱۸۳ درصدی سطح زیر کشت و تولید علوفه‌های دیم نسبت به سال زراعی گذشته و افزایش بیش از سه برابری محصول نسبت به ۲ سال گذشته نیز برای امسال پیش‌بینی می‌شود.

شهبازی بیان کرد: کاهش ۷۰۰ هکتاری سطح زیر کشت چغندرقند نسبت به پارسال و ۹۵۰ هکتاری نسبت به ۲ سال گذشته نیز از موارد مورد توجه در مدیریت مصرف آبی در بخش کشاورزی این استان است.

وی ادامه داد: افزایش ۲۰ درصدی سطح برنامه ابلاغی طرح جهش تولید در دیم‌زار‌ها در استان نسبت به ۲ سال گذشته محقق شد و هم اکنون ۳۵۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی زیر کشت انواع محصولات زراعی هستند.

شهبازی با اشاره به اینکه برنامه‌های ترویجی و آموزشی مطلوبی برای افزایش مشارکت کشاورزان به منظور اجرای طرح الگوی کشت در استان انجام شده است افزود: مسائل و مشکلات اجتماعی کشاورزان باید در اجرای طرح‌های ترویجی در نظر گرفته شود تا آنان بتوانند با ایجاد تعادل در تولید، محصولی بر اساس تقاضای بازار‌های هدف صادراتی کشت و تولید کنند.

آذربایجان‌غربی با ۸۴۵ هزار هکتار اراضی زیر کشت از استان‌های فعال در بخش کشاورزی است، بیش از ۱۲۵ هزار هکتار از اراضی آن باغی و بقیه زراعی است که از کل زمین‌های زراعی استان ۴۱۸ هزار هکتار به صورت دیم و بقیه ابی زیر کشت است.

۷۰ نوع محصول متنوع در زمین کشاورزی استان تولید و در طول ایام کشت و زرع راهی بازار می‌شود و این تنوع در محصولات باعث شده نام این استان در تمامی فصول سال در بازار‌های داخلی و خارجی مطرح باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.