سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولید سالانه ۴ هزار و ۴۶۹ تن گیلاس در کرمان

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: سالانه از ۹۷۷ هکتار سطح زیر کشت گیلاس در استان کرمان، ۴ هزار و ۴۶۹ تن گیلاس برداشت می شود‌.

باقری با اشاره به اینکه سطح زیر کشت میوه گیلاس در استان کرمان،  ۹۷۷ هکتار و عملکرد باغات شاخص استان کرمان ۶.۵ تن در هکتار است، گفت: سالانه ۴ هزار و ۴۶۹ تن گیلاس در کرمان برداشت می شود. 

وی افزود: رقم‌های گیلاس تکدانه محلی مشهد، زودرس اصفهان و سیاه مشهدی  در استان تولید می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان بیان داشت: در کرمان بیشترین سطح زیر کشت گیلاس مربوط به شهرستان بردسیر و کمترین سطح تولید نیز مربوط به رفسنجان و بم است و عمده این محصول داخل استان مصرف می شود و مصرف داخلی دارد.

وی ادامه داد: با وجود رتبه نخست سطح زیر کشت محصولات سر درختی نظیر گیلاس، اما از نظر میزان تولید محصول ما در رتبه هجدهم کشور قرار دارد و نیاز به برنامه‌هایی از سوی مدیریت امور باغبانی استان برای ارتقای بهره‌وری و بهبود عملکرد کمی و کیفی باغات هستیم و  حذف ارقام نامناسب و کم‌محصول و تغییر رقم با ارقام پرمحصول و سازگار به منطقه از جمله این برنامه ها است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: با توجه به مدیریت مصرف کودهای شیمیایی پایه، مانند کود ازته و فسفر، کیفیت این محصول نیز در استان وضعیتی مطلوب دارد و عمدتا جرو تولیدات سالم در این استان محسوب می‌شود و عمده مصرف این میوه در استان به صورت تازه‌خوری است و واحد فرآوری برای آن وجود ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.