سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل حمل و نقل راهداری کشور:

زوار اربعین با هفت هزار دستگاه اتوبوس بین شهری جابجا می‌شوند

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری کشور گفت: هفت هزار دستگاه اتوبوس برای جابجایی زوار اربعین در نظر گرفته شده است.

داریوش باقرجوان در پایانه مسافربری برکت شهر مهران، اظهار کرد: ظرفیت ناوگان صنایع، کارخانجات، معادن، شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی در ایام اربعین برای جابجایی زوار و انتقال به مرز‌های کشور پای کار خواهد آمد.

وی با بیان اینکه تعداد ناوگان حمل و نقل عمومی بین‌شهری زیر نظر سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نزدیک به ۱۴ هزار و ۴۰۰ دستگاه است، افزود: از این تعداد هفت هزار دستگاه در وضعیت مطلوب قرار دارند که امکان پیمایش مسافت‌های بلند و متوسط (۳۵۰ کیلومتر) را دارند که در ایام اربعین برای جابجایی زوار مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

مدیرکل حمل و نقل مسافر سازمان راهداری کشور یادآور شد: همچنین ظرفیتی حدود چهار هزار دستگاه اتوبوس و ... نزد صنایع، کارخانجات، معادن، شرکت‌ها و دستگاه‌های دولتی و ... به‌منظور ایاب و ذهاب پرسنل مربوطه وجود دارد که تلاش می‌شود با همکاری و تعامل مسئولان این دستگاه‌ها و نهادها، برای تسهیل در تردد زوار این ظرفیت را حداقل ۱۰ روز (چند روز پیش از ایام اربعین، حین و چند روز پس از آن) پای کار بیاورند و ناوگان اتوبوسی کشور را در ایام اربعین یاری کنند.

وی بیان کرد: سال گذشته نزدیک به ۴۸ درصد از متقاضیان ناوگان حمل و نقل عمومی در مسیر رفت از طریق مرز مهران خارج شدند، اما این میزان در زمان برگشت زوار به کشور و بعد از ایام اربعین از طریق مرز مهران به ۶۸ درصد رسید.

برچسب ها: اربعین ، حمل و نقل
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.