سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

المپیک ۲۰۲۴؛ شمشیر بازان ایران با غلبه بر آمریکا در یک قدمی فینال

تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران نخستین دیدار خود در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ را با پیروزی برابر آمریکا به پایان رساند و به مرحله نیمه نهایی صعود کرد.

رقابت‌های شمشیربازی تیمی اسلحه سابر المپیک ۲۰۲۴ پاریس امروز (چهارشنبه) در سالن گرند پالا آغاز شد و تیم کشورمان در نخستین دیدار خود در مرحله یک‌چهارم به مصاف آمریکا رفت و در دیداری نزدیک، نفس‌گیر و میلیمتری مقابل آمریکا ۴۵ بر ۴۴ پیروز شد و راهی دیدار نیمه‌نهایی شد.

در این مسابقه ابتدا محمد فتوحی با نتیجه ۵ بر ۴ الی درشویتز را شکست داد و در دومین مسابقه علی پاکدامن مقابل میشل سارون به تساوی ۵-۵ رسید تا نتیجه ۱۰ بر ۹ به سود تیم کشورمان شود.

در سومین دیدار این رقابت فشرده نیز محمد رهبری ۵ بر ۴ مقابل کولین هیثکوک حریف خود پیروز شد. در چهارمین رقابت این مسابقه محمد فتوحی در مقابل میشل سارون عملکرد خوبی نداشت و ۷ بر صفر مغلوب شد تا نتیجه ۲۰ بر ۱۵ به سود آمریکا شود.

نتیجه رقابت محمد رهبری و الی درشویتز نیز در مسابقه پنجم نیز ۶ بر ۵ به سود نماینده کشورمان شد تا نتیجه ۲۵ بر ۲۱ به سود آمریکا شود. علی پاکدامن و کولین هیثکوک نیز در مبارزه بعدی رقابت کردند که پاکدامن ۷ بر ۵ مقابل حریف خود به برتری رسید تا نتیجه ۳۰ بر ۲۸ به سود آمریکا شود، اما فاصله دو تیم به حداقل برسد.

در مبارزه هفتم محمد رهبری نماینده شایسته کشورمان مقابل میشل سارون ۶ بر ۵ پیروز شد، اما همچنان آمریکا ۳۵ بر ۳۴ از تیم کشورمان پیش بود. در جدال هشتم فرزاد باهر ارسباران مقابل کولین هیثکوک ۵ بر ۳ شکست خورد تا در آستانه دیدار آخر آمریکا ۴۰ بر ۳۷ از تیم کشورمان برتر باشد.

علی پاکدامن در آخرین جدال این دیدار مقابل الی درشویتز ۸ بر ۴ پیروز شد تا کامبک تیم ایران را تکمیل و ملی‌پوشان کشورمان را راهی دیدار نیمه‌نهایی با مجارستان کند.

در این دیدار علی پاکدامن با ۲۰ امتیاز موفق‌ترین ملی‌پوش کشورمان بود و محمد رهبری نیز ۱۷ امتیاز کسب کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.