سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ رقبه وقفی جدید به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در میاندوآب احیا شد

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب گفت: ۲ رقبه از موقوفات یکی از خیران این شهرستان شامل ۲ واحد آپارتمان مسکونی به ارزش ۳۰ میلیارد ریال د این شهرستان احیا شده است.

میثم جعفری رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب گفت: ۲ رقبه‌ جزو موقوفات خیّر نیک اندیش «گوهر سلیمان پور» بود که پس از رایزنی و گفت‌وگو با ورثه در راستای اجرای نیت واقف احیا شده است.

وی اضافه کرد: این موقوفات به نیت کمک به ازدواج جوانان و آسان‌سازی ازدواج بوده و هم اکنون نیز ۲ زوج جوان سکونت و زندگی خود را در این واحد‌ها شروع کرده اند.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب بیان کرد: با شناسایی و احیای این ۲ موقوفه مجموع موقوفات این شهرستان به ۹۴۰ فقره رسیده و همچنین یک هزار و ۱۵۲ رقبه نیز وجود دارد.

جعفری با بیان اینکه وقف ظرفیتی قابل توجه برای رفع مشکلات جامعه است، بیان کرد: تلاش ما این است که وقف‌های جدید و نیت واقفان مطابق نیاز‌های روز جامعه باشد، زیرا روز به روز جامعه با نیاز‌های مختلفی رو به رو می‌شود که باید برای رفع این نیاز‌ها وقف‌های جدیدی انجام شود.

وی یادآور شد: سنت حسنه وقف یکی از افتخارات مکتب اسلام و نیز از موثرترین اهرم‌های اعتقادی و فرهنگی برای جبران بخشی از نیاز‌های مادی و معنوی جامعه است.

مردم مومن میاندوآب برای فرایض دینی اهمیت زیادی قایل بوده و در ادای آن همواره پیشگام هستند؛ مردم این شهرستان علاوه بر وقف شمار زیادی از اموال خود، در پرداخت زکات نیز همواره در آذربایجان‌غربی پیشتاز هستند.

در میاندوآب چندین موقوفه اعم از انتفاعی و منفعتی شامل ۵۰۴ باب مسجد، ۹۵ باب حسینیه و ۹ امامزاده و زیارتگاه ثبت شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.