سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تشریح نحوه توزیع انواع شیرخشک در البرز

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان البرز ، نحوه توزیع انواع شیرخشک در داروخانه ها و مراکز بهداشتی درمانی این استان را تشریح کرد.

 

مریم دایی با تاکید بر تغذیه نوزاد با شیر مادر گفت: برای تامین نیازهای داخلی توزیع انواع شیرخک در کشور طبقه بندی شده است .

وی ادامه داد: براین اساس شیرخشک های معمولی مشمول یارانه بوده و توزیع آن ها در سطح داروخانه ها با ارائه ی کد ملی هر شیرخوار زیر ۲ سال امکانپذیراست؛ دریافت تعداد مشخصی از این شیرخشک به صورت یارانه ای است و بیشتر از آن با قیمت آزاد محاسبه می شود.

وی ادامه داد: البرزنشینان می توانند از طریق شماره تماس ۰۲۶۳۶۱۵۵۲۵۷ یا سامانه ۱۹۰ گزارش ها، شکایات ، راهنمایی و سوالات خود را با مدیریت نظارت بر فرآورده های طبیعی، سنتی و مکمل در معاونت غذا و دارو مطرح کنند.

 

دایی گفت: توزیع شیرخشک های رژیمی (تخصصی) مشمول یارانه در سطح داروخانه ها با ارائه ی کد ملی هر شیرخوار زیر ۲ سال با نسخه پزشک به تعداد مشخص مکانپذیر است.

 

معاون غذا ودارو دانشگاه علوم پزشکی البرز بیان کرد: شیرخشک های رگولار مشمول یاران در سطح برخی از داروخانه های استان البرز با ارائه ی کد ملی و کالابرگ هر شیرخوار امکان دریافت تعداد مشخصی از شیرخشک وجود دارد. تحویل کالابرگ بر اساس ضرورت پزشکی توسط خانه های بهداشت و مراکز بهداشتی، درمانی صورت می پذیرد.

وی بیان کرد: شیرخشک های رژیمی متابولیک که توسط پزشک متخصص معرفی شده در سامانه، به صورت برخط تجویز شده با نظارت دقیق سازمان غذا و دارو به صورت پستی درب منزل بیمار ارسال می‌شود و یا در داروخانه منتخب استان به مصرف کنندگان تحویل می‌شود.

معاون غذا و دارو تاکید کرد: نظارت بر توزیع شیرخشک در استان البرز با صورت مستمر دنبال می شود و موجودی انواع شیرخشک در انبار شرکت های پخش و داروخانه های سطح استان به صورت مستمر مورد بازرسی و نظارت قرار می گیرد ؛ کمبودها به سازمان غذا و دارو کشور اعلام شده تا اقدامات لازم به منظور تأمین و توزیع انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.