سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ذخیره سالانه سدهای استان سمنان با تداوم خشکسالی

مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان با اشاره به آخرین آمار از وضعیت سدهای استان گفت: درصد آب‌گیری سدها نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

احسانی به تشریح وضعیت آب‌گیری سدها در شهرستان‌های دامغان و شاهرود، گفت: آمارهای موجود حاکی از کاهش میزان آب‌گیری و پرشدگی سدهای این استان در مقایسه با سال گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه سد شهید شاهچراغی شهرستان دامغان بیشترین حجم ذخیره آب در سدهای استان سمنان را دارد، افزود: در شرایط عادی حجم پُرشدگی سد دامغان ۱۶.۵ میلیون مترمکعب است، اما در سال ۱۴۰۳ میزان آب‌گیری این سد از ۶۰ درصد به ۵۸ درصد رسیده که نسبت به سال گذشته کاهش دارد.

وی با بیان اینکه حجم مخزن سد شهید شاهچراغی دامغان از ۹.۹۲ میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته به ۹.۶ میلیون مترمکعب در سال جاری رسید، خاطرنشان کرد: میزان خروجی لحظه‌ای سد شاهچراغی دامغان از ۴۵۰ لیتر بر ثانیه در سال آبی گذشته به ۵۳۰ لیتر بر ثانیه در شرایط کنونی رسید.

مدیرعامل آب منطقه‌ای سمنان اضافه کرد: در سال آبی گذشته میزان ورودی لحظه‌ای از سد شاهچراغی دامغان ۱۱۵ لیتر بر ثانیه بود و امسال این شاخص به ۲۳۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت.

وی با اشاره به وضعیت آب‌گیری و پرشدگی سد مجن شهرستان شاهرود گفت: وضع عادی پرشدگی سد مجن ۳.۴ میلیون مترمکعب است و میزان پرشدگی این سد امسال به ۶۴ درصد رسید، در حالی که میزان پرشدن سد مجن در سال آبی گذشته ۷۴ درصد بود که نشان از کاهش دارد.

احسانی با بیان اینکه حجم مخزن مخزن این سد از ۲.۴۳ میلیون مترمکعب در سال آبی گذشته به ۲.۱ میلیون مترمکعب در سال جاری رسید، ابراز کرد: این آمارها حاکی از کاهش میزان پرشدگی سد مجن شاهرود در مقایسه با مدت مشابه سال قبل است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.