سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

بین همه مواکب حسینی همدلی و اتحاد وجود دارد

مسئول موکب حضرت علی اصغر علیه السلام با اشاره به خدمات و اقداماتی که مسئولان این موکب برای زائران حسینی انجام می‌دهند به همدلی و اتحاد میان مواکب اربعین تأکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین ابراهیم حیدری جناسمی، مسئول موکب حضرت علی اصغر علیه السلام در سامرا و مدیر کل اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران درمورد خدمات این موکب در سامرا بیان کرد: یکی از کار‌های فاخری که سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیریت آن انجام داده‌اند این است که بین همه مواکب همدلی و اتحاد به وجود آورده‌اند؛ چه موکب‌های اوقاف مستقر در سامرا و چه موکب‌هایی که از طرف هیئت‌ها و نهاد‌ها و استان‌های دیگر در سامرا برپا می‌شوند و الحمدلله کار‌های بسیار خوبی در خصوص راه‌اندازی مواکب و خدمات‌رسانی به زوار و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در حال انجام است.

مسئول موکب حضرت علی اصغر علیه السلام در سامرا گفت: یکی از عمده خدمات و کار‌های خوبی که انجام می‌شود نزدیک کردن دل‌های شیعیان و زائران ایرانی با بازار و مردم سامراست که توسط مسئول قرارگاه سامرا صورت گرفته است و خدا را شکر در این زمینه موفق بوده‌اند تا جایی که اگر نگاهی به سال‌های گذشته در ایام اربعین داشته باشیم، می‌بینیم سال ۹۵، کسی نمی‌توانست به سامرا برود و حتی زائران اربعین امام حسین علیه السلام نمی‌توانستند برای زیارت به سامرا بروند. این در حالی است که الان، اگر کسی قصد داشته باشد تا برای اربعین حسینی به زیارت کربلا و اماکن متبرکه برود اگر سامرا نرود زیارت خودش را ناقص می‌داند؛ بنابراین باید این نکته را درنظر داشت که این موضوع بسیار مهم در ایام اربعین مرهون زحمات همه عزیزان و مسئولان مربوطه به ویژه حاج قاسم سلیمانی و مهندس ابومهدی هستیم. 

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری جناسمی مطرح کرد: استان‌های مختلف در ایام اربعین به منظور خدمات‌دهی در موکب‌ها کار‌های متفاوتی را انجام می‌دهند و ما هم به عنوان یکی از مواکب حاضر در سامرا به صورت ۲۴ ساعته در حال کار کردن هستیم و تعداد نیرو‌هایی که برای این منظور داریم بیش از ۳۰ نفر هستند که در قالب سه شیفت فعالیت می‌کنند. 

مسئول موکب حضرت علی اصغر علیه السلام در سامرا با اشاره به برخی از پذیرایی‌ها در این موکب عنوان کرد: ما از زائران اربعین امام حسین علیه السلام در قالب‌های مختلفی پذیرایی می‌کنیم. از توزیع میوه و چای و آب سرد گرفته تا این که برای ناهار و شام زائران برنج تدارک دیده‌ایم و این مهم با عنایت کشاورزان محترم استان مازندران و دیگر خیرین تحقق پیدا کرده است تا جایی که حتی برای مواکب دیگر، به اندازه بضاعتمان خدمت‌رسانی خواهیم کرد و از آن‌جایی که چند سال است در سامرا موکب داریم به عزیزان در بلد هم کمک کرده ایم تا ان‌شاءالله بتوانیم با زائران و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در این سفر معنوی و پربرکت همراه و همدل شویم و آنها آسایش و رفاه لازم را در این مسیر و سامرا داشته باشند چراکه همه می‌دانیم گرما در آن‌جا حاکم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری جناسمی گفت: از ساعت ۱۱-۱۲ شب به زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام خدمت‌رسانی می‌کنیم و این روند تا ۲-۳ بامداد ادامه دارد. زیرا با وجود این که در سال‌های اخیر، در سامرا کمتر اسکان انجام می‌شود ولی با مدیریت خوب دوستان در سازمان اوقاف و امور خیریه این مشکلات مرتفع شده‌اند و در همه ساعات شبانه روز خدمت‌رسانی در آن‌جا در حال انجام است.

مسئول موکب حضرت علی اصغر علیه السلام در سامرا افزود: در موکب ما در سامرا، نماز جماعت و نگهداری از کیف‌ها و وسایل زائران و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام انجام می‌شود تا براحتی بتوانند زیارت خود را انجام دهند و حتی به برخی از عزیزان زائر که مبالغ خود را گم کرده‌اند از طریق موقوفات استان مازندران کمک کرده و کرایه آنها را به حد بضاعت و از محل موجودی که در اختیار داریم پرداخت می‌کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.