سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح ساعتگرد در محدوده خیابان شریعتی

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ، از اجرای طرح ساعتگرد در خیابان شریعتی تهران خبر داد.

سرهنگ مصطفی زینی وند، با اشاره به این که یکی از محور‌های عمدتا شلوغ و پر ترافیک شهر تهران، خیابان شریعتی و معابر اطراف آن است، گفت: این خیابان به ویژه در محدوده شهرداری منطقه سه گره‌های ترافیکی متعددی دارد.

وی افزود: با توجه به این موضوع و پس از انجام طرح‌های مطالعاتی، با همکاری شهرداری منطقه سه، با هدف روان سازی ترافیک، انضباط بخشی و ارتقا ایمنی تردد، تغییراتی در مسیر‌های حرکتی این معابر و برخی اصلاحات دیگر در دوربرگردان‌ها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی در قالب طرح "ساعتگرد" ایجاد شده است.

سرهنگ زینی وند در خصوص آغاز اجرای طرح گفت: این طرح از ابتدای روز پنج شنبه  آغاز شد و تاثیرات ترافیکی طرح آن منجر به روانسازی ترافیک، انضباط بخشی و افزایش ایمنی تردد شده است.

وی همچنین افزود: تغییرات ایجاد شده در طرح لوپ ساعتگرد‌ها بدین شرح است: جهت حرکت خیابان مینا، حدفاصل خیابان شریعتی تا میدان مینا، به صورت شرق به غرب اصلاح شد.  خیابان دو طرفه شهید سنجابی (بهروز سابق) در حدفاصل میدان مینا تا خیابان شهید دستگردی (ظفر سابق)، به صورت یکطرفه جنوب به شمال گردید. خیابان دو طرفه ظفر، حدفاصل خیابان شهید سنجابی تا خیابان شریعتی، به صورت یکطرفه غرب به شرق شد.  چراغ راهنمایی و رانندگی در تقاطع خیابان‌های شریعتی - مینا و زیبا حذف و این تقاطع مسدود شد.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ در خصوص تغییرات ایجاد شده در دوربرگردان‌ها نیز، بیان داشت: تقاطع خیابان‌های ظفر- نصیری که پیش‌تر به دلیل وجود حرکات قطری، شاهد شکل گیری صف ترافیک و بعضا انسداد در این محدوده بودیم، صرفا رویکرد‌های گردش به چپ و راست مجاز شد. با اصلاح‌هندسی ضلع جنوب تقاطع خیابان شریعتی- خیابان ظفر، دسترسی شهروندانی که قصد دسترسی به خیابان ظفر را دارند، از طریق واگرد در این محدوده و عبور از معابر مینا و سنجابی تامین شد. با اصلاح هندسی در خیابان مینا تقاطع رودبار شرقی و غربی، دسترسی از شبکه معابر اطراف میدان مینا به بلوار میرداماد مطابق گذشته از طریق معبر رودبار غربی فراهم شد. سرهنگ زینی وند درباره بازخورد‌های مثبت اجرای طرح اظهار داشت: با توجه به درخواست‌های مردمی در خصوص مشکلات تردد خودرو‌ها در خیابان‌های شریعتی، مینا، سنجابی و ظفر و گره‌های ترافیکی در برخی تقاطعات آنها، طرح لوپ ساعتگرد در شبکه معابر شریعتی، مینا، سنجابی و ظفر اجرایی شد، به منظور بررسی نهایی و اتخاذ تمهیدات لازم در خصوص اجرای طرح "لوپ ساعتگرد" در این معابر جلسات مشترک و بازدید‌های میدانی مختلفی با شهرداری برگزار شد. در نهایت، پس از اطلاع رسانی محیطی و از طریق رسانه‌های محلی به شهروندان، طرح لوپ ساعتگرد شریعتی، مینا، سنجابی و ظفر اجرایی شد.

وی گفت: خوشبختانه تا به امروز بازخورد‌های اجرای طرح مثبت بوده و به روان شدن عبور و مرور در این محدوده کمک کرده است.

رئیس اداره مهندسی ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: اجرای این طرح از جمله درخواست‌های اهالی و کسبه این محدوده بود که مصوبه آن در سال گذشته از کمیته شبکه معابر شورای ترافیک شهر تهران گرفته شده بود. با توجه به اینکه حجم تردد‌ها و ترافیک در نیمه دوم سال بالا است، اجرای چنین طرح‌هایی که جا افتادن آن زمان بر است امکان پذیر نیست و در صورت اجرا به احتمال زیاد با شکست مواجه می‌شود، بنابراین اجرای این طرح به نیمه اول امسال موکول شد.

وی بیان داشت: خوشبختانه در این چند روزی که از اجرای طرح و اعمال تغییرات می‌گذرد، بازخورد‌ها مثبت بوده است و شرایط ترافیکی این محدوده بهتر از قبل است و به هرحال چند روز زمان می‌برد تا مردم کاملا با تغییرات ایجاد شده آشنا شوند و اپلیکیشن‌های مسیریاب این تغییرات را اعمال کنند.

برای دیگر معابر تهران هم طرح‌های مشابهی در نظر داریم که در زمان مناسب خودش اجرا خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.