سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی تخصصی‌ترین پاتوق سالمندی در قلب پایتخت

شهردار منطقه ۶ تهران گفت: خانواده‌های تهرانی از تنها پاتوق تخصصی سالمندان در بوستان نظامی گنجوی این شهر استقبال مطلوبی دارند.

وی اظهار کرد: با توجه به اهمیت موضوع تکریم از سالمندان که مورد تاکید بزرگان دین است، در راستای اهمیت دادن به افراد سالمند نخستین پاتوق تخصصی سالمندان در پهنه مرکزی تهران راه‌اندازی شده تا به نوعی آرامشی نسبی برای این گروه از جامعه تامین شود.

وی ادامه داد: این پاتوق در بوستان نظامی گنجوی پایتخت به محلی امن و آرامش برای سالمندان تبدیل شده و با توجه به برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده، همه افراد سالمند در نقاط مختلف شهر می‌توانند از خدمات گسترده این پاتوق در قلب تهران استفاده کنند.

شهردار منطقه ۶ تهران افزود: یکی از نقاط قوت پاتوق تخصصی سالمندان در بوستان نظامی گنجوی، اجرای برنامه‌های خلاقانه و جذاب است بنابراین به واسطه این برنامه‌ریزی‌ها، می‌توان گفت که این پاتوق در شهر تهران نمونه مشابه دیگری در این شهر ندارد.

وی یادآور شد: به عنوان نمونه به تازگی برنامه‌ای با عنوان «جلسه اولیا و مربیان» برای شرکت سالمندان در یک چالش تدارک دیده شد که در همین راستا دعوتنامه شرکت در جلسه اولیا و مربیان به هریک از سالمندان عضو داده شد تا این بار در این جلسه فرزندان آنان در این نشست شرکت کنند، این برنامه همانند دوران درس و مدرسه بود که مدیران از دانش‌آموزان می‌خواستند که والدین آنان در جلسه اولیا و مربیان شرکت کنند. 


برگزاری نشست‌های بین‌نسلی «سالمندان، فرزندان و مربیان» هر هفته پنجشنبه

شهردار منطقه ۶ تهران با بیان اینکه برپایی چنین جلسه‌ای بازخورد‌های فراوانی از سوی سالمندان و فرزندان آنان به همراه داشت، اضافه کرد: در این نشست صمیمانه والدین سالخورده و سالمند دغدغه‌ها و دل‌مشغولی‌های خود را بیان کردند و فرزندان نیز در نقطه مقابل دیدگاه‌های خود را مطرح کردند.

وی یادآور شد: جالب اینکه برخی از فرزندان که در خارج از کشور سکونت داشتند به صورت تصویری و گفت و گوی برخط در این برنامه شرکت کردند که عمده خواسته سالمندان در این پاتوق تخصصی برخورداری از استقلال در نهاد خانواده بود، اینکه انجام برخی امور روزانه بر عهده خود آنان باشد.

روحانی ادامه داد: سالمندان ساکن در شهر تهران که علاقه‌مند به استفاده از خدمات و برنامه‌های متنوع پاتوق تخصصی سالمندان در بوستان نظامی گنجوی منطقه ۶ تهران هستند می‌توانند برای ثبت‌نام و آگاهی از زمان اجرای برنامه‌ها در ساعات اداری به این محل مراجعه کنند ضمن اینکه نشست‌های بین‌نسلی «سالمندان، فرزندان و مربیان» پنجشنبه هر هفته از ساعت ١٧ در این محل برگزار می‌شود.

منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.