سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۲ طرح مقابله با تب برفکی و آنفلوانزای طیور در کشور

معاون سازمان دامپزشکی کشور از اجرای همزمان ۲ طرح سراسری واکسیناسیون تب برفکی و آنفولانزای طیور در کشور خبر داد.

حسن اختیارزاده گفت: این بیماری‌ها جزو بیماری‌های بسیار مهم جمعیت دامی و طیور کشور است و سازمان دامپزشکی با برنامه‌های منسجم سالیانه با انجام واکسیاسیون‌های لازم، برنامه‌هایی در جهت پایش این دو بیماری انجام می‌دهد تا سلامت دام و طیور کشور را تضمین نماید.
معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور افزود: بیماری تب برفکی، بیماری بومی در ایران است و سالیان سال این بیماری در کشور وجود دارد، اما به جهت اینکه از رخداد این بیماری مهم و مسری جلوگیری شود سازمان دامپزشکی کشور تلاش نموده با اجرای طرح‌های سراسری واکسیناسیون از آن جلوگیری کند و در این راه نیازمند همکاری مجدانه دامداران و روستائیان است تا نقش اساسی خود را در این راستا اعمال نماید.
به گفته او، دامداران باید با رعایت اصول بهداشتی و بخصوص رعایت موارد امنیت زیستی در تردد دام و رعایت مسائل قرنطینه‌ای سازمان دامپزشکی کشور را در نیل به اهداف خود یاری نمایند و با خودداری از جابجایی بی ضابطه دامها، در صورت نیاز به حمل و نقل پس از انجام واکسیناسیون تب برفکی و اخذ گواهیی بهداشتی حمل و نقل از دامپزشکی نسبت به اینکار اقدام نمایند.
اختیارزاده در مورد بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان افزود: خوشبختانه این بیماری در کشور وجود ندارد، اما در عین حال پرندگان مهاجر عامل انتقال ویروس این بیماری در سراسر جهان هستند و سازمان دامپزشکی برای اینکه اطمینان حاصل کند مشکلی از نظر این بیماری در کشور وجود ندارد و ویروس بیماری در گردش نیست، مترصد بیماری زایی نیست و طرح سراسری پایش این بیماری را در مناطق روستایی سطح کشور انجام می‌دهد.
او وضعیت استان اردبیل را از نظر اجرای این دو طرح مهم، مثبت ارزیابی و هدف از سفر به استان اردبیل را بررسی وضعیت استان از نظر اجرای طرح‌های در دست اجرا و پایش سیاست‌های ابلاغی و برنامه‌های اجرایی سازمان دامپزشکی کشور عنوان کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.