سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترکیه: ترور هنیه در راستای گسترش دامنه جنگ است

وزارت خارجه ترکیه ضمن محکوم کردن ترور «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس اعلام کرد که این اقدام در راستای گسترش ادامه جنگ است.

وزارت خارجه ترکیه امروز چهارشنبه در بیانیه‌ای تاکید کرد: ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر جنبش سیاسی حماس در یک عملیات ترور حقیرانه در تهران را محکوم می‌کنیم.

در این بیانیه آمده است: بار دیگر ثابت شد که کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به دنبال تحقق صلح نیست. ترور هنیه در راستای گسترش دامنه جنگ نوار غزه به منطقه است.

وزارت خارجه ترکیه همچنین تاکید کرد: این حادثه را به ملت فلسطین تسلیت می‌گوییم که صد‌ها هزار شهید مانند هنیه را نثار کرد تا در صلح در کشورش و زیر سقف دولت خود زندگی کند.

نعمان کورتولموش، رئیس مجلس ملی ترکیه، شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس را تسلیت گفت و با انتشار پیامی اعلام کرد اسماعیل هنیه در حمله بزدلانه دشمن بشریت و اهل قتل‌عام رژیم صهیونیستی شهید شد.

کورتولموش ضمن طلب رحمت برای هنیه از درگاه خداوند افزود: به کاروان شهیدان غزه یک مجاهد بزرگ دیگر پیوست، اسماعیل هنیه کسی بود که ده‌ها تن از افراد خانواده اش را شهید داد و خود نیز در حمله پست فطرتانه رژیم صهیونیستی اسرائیل که دشمن انسانیت و جنایتکار است به شهادت رسید.

وی ادامه داد: برای وی از خداوند رحمت می‌طلبم، جایگاهش بلند و مکانش بهشت باشد، او همان‌طور که ایمان داشت، همان‌طور زندگی کرد و همانگونه از دنیا رفت، عمرش را به قضیه فلسطین اختصاص داد و مبارزاتی که انجام داد، برای نسل‌ها نمونه شد. پس از شهادت فرزندان و نوه‌هایش، با وقار و ایمان راسخ ایستادگی کرد و خداوند به او با شهادت پاداش داد. 

کورتولموش افزود: همان‌طور که مرحوم علیا عزت‌بگوویچ گفت «ما را به خاک سپردند، اما نمی‌دانستند که ما بذر بودیم» برای تمام مردم فلسطین و همه افرادی که دل در گرو قضیه فلسطین آزاد دارند، صبر و تسلیت آرزومندم

روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعاتی پیش در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود: آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در تهران بر اثر هدف قرار گرفتن محل اقامت آنها به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.