سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در آستانه اشرفیه

معاون فرماندار آستانه اشرفیه گفت: جمع آوری سگ‌های بلاصاحب از جمله مطالبات مردم است و بحث ساماندهی این حیوانات در دستور کار قرار دارد.

ابراهیم فروحی، معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرمانداری آستانه اشرفیه در جلسه ساماندهی و مدیریت کنترل جمعیت سگ‌های بلاصاحب در این شهرستان گفت: جمع آوری سگ‌های بلاصاحب از جمله مطالبات مردم است و بر اساس نامه ابلاغی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، بحث ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در دستور کار قرار دارد.

او افزود: از آنجایی که برخی از بیماری‌ها بین انسان و حیوانات مشترک است و سگ‌های بلاصاحب از جمله موارد ناقل هستند، پرسه زنی سگ‌های بلاصاحب خطر محسوب می‌شود لذا باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ حقوق حیوانات در ساماندهی شان مدنظر قرار گیرد.

معاون فرماندار آستانه اشرفیه با تأکید بر اینکه سلامتی شهروندان همواره در اولویت قرار دارد، تصریح کرد: طبق استاندارد‌های جهانی از راه‌های پیشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک سگ و انسان جمع آوری و واکسیناسیون سگ‌های بلاصاحب است، از این رو احداث و راه اندازی مرکز کنترل جمعیت و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در شهرستان ضرورت دارد.

به گفته فروحی، وظیفه ساماندهی و کنترل سگ‌ها در شهر‌ها برعهده شهرداری‌ها و در روستا‌ها بر عهده دهیاری‌ها است و بخشداران باید بر نحوه عملکرد دهیاری‌ها نظارت کنند.

او همچنین بر همکاری شهرداری‌ها با اداره منابع طبیعی به جهت تعیین زمین مناسب برای نگهداری سگ‌های جمع آوری شده در اسرع وقت تأکید و تصریح کرد: در کارگروه آینده علاوه بر اعضای حاضر از نمایندگان دادستانی، نیروی انتظامی، منابع آب، صمت، اصناف و نماینده سازمان‌های مردم نهاد حامی حقوق حیوانات در جلسه دعوت به عمل می‌آید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.