سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل میراث فرهنگی فارس خبر داد؛

اجرای پیش رویداد‌های متعدد سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی در شیراز

ثابت اقلیدی بر لزوم اجرای پیش رویداد‌های متعدد و ویژه سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی تأکید کرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در نظر است پیش رویداد‌های فرهنگی، مذهبی و گردشگری در فارس و شیراز ویژه جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی برگزار شود.

محمد ثابت اقلیدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس در دومین جلسه هماهنگی و برنامه‌ریزی برگزاری آیین‌های عاشورایی ثبت‌شده در فهرست میراث معنوی کشور در شیراز اظهار کرد: سومین جشنواره بین‌المللی چندرسانه‌ای میراث فرهنگی اواخر آبان ماه در شیراز برگزار می‌شود از این رو در برنامه‌ریزی‌ها سعی شده پیش رویداد‌های فرهنگی در شیراز و دیگر شهرستان‌های استان برگزار شود.

او افزود: با توجه به اینکه هم‌اکنون در ماه‌های محرم و صفر قرار داریم پیش‌بینی برگزاری یک رویداد فاخر بین‌المللی سوگواره حسینی با مضمون پاسداشت آیین‌های عاشورایی ثبت‌شده در فهرست میراث معنوی کشور صورت گرفته است.

ثابت اقلیدی با بیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها این رویداد فرهنگی - مذهبی دهه آخر ماه صفر و بعد از اربعین حسینی به مدت ۴ شب در میدانگاه ارگ کریم‌خانی شیراز برگزار خواهد شد، گفت: با رایزنی‌های به‌عمل‌آمده آیین‌ها، تعزیه و مراسم نوحه‌خوانی عاشورایی و محرمی ثبت‌شده در فهرست ملی استان فارس و کشور همچنین آیین‌های مذهبی عاشورایی کشور‌های مختلفی، چون عراق، هند، افغانستان، پاکستان و تاجیکستان در شیراز اجرا می‌شود.

او بر لزوم اجرای این آیین‌های مذهبی به‌صورت تلفیقی تأکید کرد و افزود: مشارکت‌کنندگان مباحث مالی در برگزاری این رویداد بر عهده استانداری فارس، شهرداری شیراز و اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس به نسبت مساوی است.

او ادامه داد: باید سهم فارس از مباحث مذهبی احیا شود تا گردشگر پذیری شیراز در این حوزه تقویت شود و بی‌تردید با اجرای چنین رویداد فرهنگی - مذهبی و تکرار آن در مدت‌زمان مشخص در شهری، چون شیراز، این شهر را به مقصد اول گردشگری مذهبی کشور تبدیل می‌کند و فارس را بر قله برگزاری رویداد‌های کشور قرار خواهد داد.

 آیین‌های عاشورایی ثبت‌شده در فهرست میراث معنوی کشور با دعوت از گروه‌های مطرح تعزیه‌خوانی و سینه‌زنی و مداحان ملی و بین‌المللی در میدان گاه مقابل ارگ کریم‌خانی برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.