سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دعوا بر سر جای پارک به سرقت ۸ میلیاردی رسید

مرد عصبانی که بر سر جای پارک خودرو، از مهندس جوان کینه به دل گرفته بود در اقدامی انتقام جویانه ۸ میلیارد تومان از وی سرقت کرد.

 اوایل مرداد مرد جوانی با پلیس تماس گرفت و از سرقت اموال خانه‌اش خبر داد.

وی در تشریح ماجرا به مأموران گفت: بعد از چند روز سفر به خانه برگشتم، اما ناگهان با در ورودی که شکسته شده بود و خانه‌ای به هم ریخته روبه‌رو شدم. سارقان حدود ۸ میلیارد تومان سکه، طلا و وسایل با ارزش خانه را به سرقت برده بودند.

با این شکایت کارآگاهان در نخستین گام به بازبینی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت پرداختند. دوربین‌ها نشان می‌داد که چهار مرد جوان سوار بر خودروی پژو در مقابل خانه مهندس جوان توقف کرده و سه نفر از آنها وارد خانه شده و لحظاتی بعد پس از اجرای نقشه سرقت‌شان از ساختمان خارج شدند.

سارقان نقاب و کلاه به سر داشتند و پلاک خودروی پژو را نیز پوشانده بودند. با این حال، تصاویر بدست آمده از دوربین مداربسته به مالباخته نشان داده شد.

مهندس جوان با دیدن تصاویر ابتدا مدعی شد که سارقان را نمی‌شناسد، اما ناگهان موضوعی نظر او را به خود جلب کرد.

مالباخته گفت: چند روز قبل در حال پارک خودروام بودم که ناگهان مرد جوانی بدون توجه به اینکه من در حال پارک بودم با خودرواش می‌خواست وارد جای پارک شود که به او تذکر دادم و یک درگیری لفظی بین ما پیش آمد در نهایت خودروام را پارک کردم. او پژو سفید رنگی داشت و از اینکه به او اجازه نداده بودم خودرواش را پارک کند خیلی عصبانی شده بود.

وقتی پیاده شدم او هم پیاده شد و می‌خواست با من درگیر شود که با دیدن قد و هیکل من جا خورد، چون من ورزشکار هستم و قدی بلند و بدنی ورزیده دارم انگار پشیمان شد و من هم به خانه‌ام رفتم. الان که فیلم دوربین‌ها را دیدم، موضوعی نظرم را به خود جلب کرد.

داخل خودروی مرد عصبانی یک عروسک مشکی رنگ با دندان‌های قرمز پشت شیشه عقب قرار داشت که عجیب بود. همان عروسک پشت خودروی سارقان هم دیده می‌شود. شاید اشتباه می‌کنم، اما احتمال می‌دهم خودروی سارقان متعلق به همان مرد باشد.

به دنبال اظهارات مرد ورزشکار، کارآگاهان پلیس تاریخ و زمان درگیری بر سر جای پارک را بدست آورده و به سراغ دوربین‌های مداربسته محل پارک خودرو رفتند.

 مأموران با بررسی تاریخ و زمان درگیری بر سر پارک خودرو، موفق شدند تصاویر مرد پژو سوار و خودرواش را بدست آوردند. عروسک پشت خودروی مرد جوان با خودروی سارقان یکی بود. از سویی تطبیق تصاویر راننده پژو به نام شایان با تصاویری که از سارقان بدست آمده بود نشان می‌داد، یکی از آنها از نظر قد و هیکل شباهت زیادی به شایان دارد.

بدین ترتیب شماره پلاک خودروی پژو شایان بدست آمد و مأموران بلافاصله راهی خانه او شدند. شایان پس از بازداشت منکر سرقت شد، اما در بازرسی از محل زندگی‌اش مقداری از وسایل سرقتی خانه مهندس جوان کشف شد. از سویی زمانی که تصاویر گرفته شده توسط دوربین‌های مداربسته به او نشان داده شد، مرد جوان به ناچار لب به اعتراف گشود.

او زمانی که در مقابل افسر پرونده‌اش قرار گرفت، گفت: من سارق نیستم، اما زیر بار حرف زور نمی‌روم.  آن روز شاکی به زور خودرواش را جایی که من می‌خواستم پارک کرد من هم تصمیم به انتقام گرفتم. همان روز طوری که او متوجه نشود تعقیبش کردم و آدرس خانه‌اش را بدست آوردم.

بعد از آن در یک دورهمی دوستانه ماجرا را برای دوستانم تعریف کردم و هر کدام پیشنهادی برای انتقام دادند. تا اینکه یکی از دوستانم که سارق است پیشنهاد دزدی از خانه‌اش را داد.

 برای من فرقی نمی‌کرد چه مقدار پول گیرمان می‌آید فقط می‌خواستم انتقام بگیرم. به همین دلیل به همراه دوستم و دو همدست دیگرش شبانه راهی خانه مهندس جوان شدیم و از آنجایی که چراغ‌های خانه خاموش بود و کسی هم در را باز نکرد، وارد شده و سرقت را انجام دادیم.

من هرگز تصور نمی‌کردم به این راحتی راز سرقت برملا شود. با اعتراف متهم به دستور بازپرس دادسرای ویژه سرقت، او در اختیار کارآگاهان اداره آگاهی قرار گرفت و تحقیقات برای دستگیری همدستان فراری‌اش ادامه دارد.

منبع: روزنامه ایران

برچسب ها: سرقت ، انتقام
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۹:۴۶ ۱۰ مرداد ۱۴۰۳
اگه به زور و بازو پارک کرده ۵۰% خودش مقصره