سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خبر داد؛

تعیین تکلیف پرونده ۱۰۴ محیط‌بان جانباخته در بنیاد شهید

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: شهادت ۳۹ محیط‌بان جانباخته از سوی بنیاد شهید احراز شده، اما شهادت ۶۵ نفر از آنان مورد احراز قرار نگرفت.

سرهنگ جمشید محبت خانی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت: ۱۵۲ محیط‌بان را تاکنون در راه انجام وظیفه محیط بانی از دست داده‌ایم و شهادت ۳۹ نفر از آنان از سوی بنیاد شهید احراز شده، اما شهادت ۶۵ نفرشان بر اساس دستورالعمل‌های بنیاد شهید احراز نشده است.

وی درباره مفاد دستورالعمل احراز شهادت محیط‌بانان گفت: دستورالعملی وجود دارد که هم ستاد کل نیرو‌های مسلح، هم بنیاد شهید و هم وزارت دفاع روی آن نظر دارند. به عنوان نمونه فرد محیط‌بان باید در درگیری مسلحانه با شکارچی غیرمجاز و مسلح به شهادت رسیده باشد تا شهادت او از سوی بنیاد شهید احراز شود.

 محبت‌خانی ادامه داد: برخی از محیط بانان به علل دیگری مانند پرتاب شدن از کوه هنگام گشت‌زنی جان خود را از دست داده‌اند و درگیری مسلحانه با متخلفان نداشته‌اند بنابراین در شهید بنیاد شهید محسوب نمی‌شوند.

 وی اضافه کرد: قصد داریم این افراد را به عنوان شهید خدمت شناسایی کنیم و به دنبال تصویب این موضوع در هیات دولت هستیم که محیط بانانی که شهادتشان در بنیاد شهید احراز نمی‌شود، شهید خدمت محسوب شوند و مرکز ایثارگران سازمان حفاظت محیط زیست در حال پیگیری است. این مورد را در سازمان نیرو‌های مسلح داریم و خانواده‌های شهدای خدمت از مزایایی برخوردار می‌شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست افزود: پرونده سایر محیط بانان جانباخته مفتوح و در کمیسیون مشترک با بنیاد شهید در حال پیگیری است.

محبت‌خانی در پایان از دولت چهاردهم درخواست کرد که فرایند رسیدگی به پرونده‌های احزار شهادت محیط بانان و تشکیل کمیسیون مربوط سریع‌تر انجام شود چرا که شهادت برخی محیط بانان پس از ۶ یا ۷ سال احراز شده و این تاخیر موجب تضیع حقوق خانواده‌های آنان شده است.
منبع: ایسنا

برچسب ها: محیط بانی ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.