سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردوغان: افتتاحیه المپیک حمله به ارزش‌های مقدس بشریت بود

رئیس‌جمهور ترکیه ضمن انتقاد شدید از مراسم افتتاحیه المپیک پاریس، گفت که در اسرع وقت با پاپ فرانسیس در این خصوص گفت‌وگو خواهد کرد.

در ادامه انتقاد‌ها به مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه این مراسم را یک حمله «نفرت‌انگیز» به ارزش‌های مقدس بشریت خواند و گفت که چنین نمایشی توهین به جهان مسیحیت و تحمیل «لابی دگرباشان» به جهان بوده است.  

به گزارش رویترز، اردوغان گفت که بازی‌های المپیک «با خصومت نسبت به انسانیت، خلقت و ارزش‌های انسانی» آغاز شده و «در اولین فرصت» با پاپ فرانسیس تماس خواهد گرفت تا در مورد توهین به مسیحیان با او صحبت کند. اردوغان گفت که مقامات بین‌المللی بیشتری باید علیه آنچه در افتتاحیه المپیک به نمایش گذاشته شده، صحبت کنند.

اظهارات اردوغان پس از آن مطرح می‌شود که بسیاری به بخشی از مراسم افتتاحیه المپیک انتقاد کرده و آن را نمایشی تمسخرآمیز از تابلوی «شام آخر» لئونادو داوینچی دانستند که آخرین شام زمینی حضرت عیسی به همراه حواریون را به تصویر می‌کشد. کمیته سازماندهی بازی‌ها روز یکشنبه ضمن عذرخواهی از مسیحیان اعلام کرد که صحنه به تصویر کشیده شده ارتباطی با شخصیت‌های دینی ندارد و در عوض اسطوره‌های یونان باستان را نشان می‌دهد. با این وجود، بسیاری از شخصیت‌های مذهبی در سراسر جهان  این مراسم را محکوم کرده و آن را توهین‌آمیز خواندند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.