سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش آسیب‌های اجتماعی، نیازمند نگاه ویژه مدیران است

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان برنامه ریزی مدون توسط مدیران دغدغه‌مند برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را ضروری عنوان کرد.

فرانک رستگار نسب در بازدید از کانون اصلاح تربیت زندان مرکزی سنندج مباحث فرهنگی و اجتماعی را از مهمترین مقولات در ساختار جامعه دانست و اظهار کرد: ضرورت دارد با جدیت و برنامه ریزی مدون برای ارتقای شاخص‌های اجتماعی و تقویت سرمایه اجتماعی تلاش شود.

فرانک رستگار نسب هدف از این بازدید‌ها را هم افزایی بیشتر برای حل مشکلات اجتماعی در سطح استان و ایجاد و مبنا برای تقسیم کار و اقدام عملی و عملیاتی عنوان کرد.

وی ضمن اشاره به پدیده آسیب‌های منجر به زندانی شدن افراد، بیان کرد: لازم است با لحاظ کردن ظرفیت و پتانسیل همه مناطق سعی شود زیست بوم متناسب با محلات و مناطق با رویکرد اسلامی، ایرانی و محلی برجسته شود تا با تمرکز بر آسیب‌های اجتماعی، انسجام بخشی و هم افزایی بین دستگاه‌های مرتبط، مردمی سازی مداخلات محله‌ای در یک افق کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت منجر به فقر زدایی و تقویت فرهنگی و اجتماعی جامعه شود تا ازوقوع جرم جلوگیری و جوانان و نوجوانان به جای حضور در زندان در کانون خانواده تربیت شوند.

مدیر کل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری کردستان با اشاره به اقدامات دولت در استان از جمله راه اندازی کمپ ماده ۱۶، ایجاد خانه‌های فرهنگی و اجتماعی درمحلات، برگزاری جشن‌های متعدد و پرمخاطب در راستای نشاط و بالندگی اجتماعی و بویژه راه اندازی مجتمع توانمندسازی آسیب دیدگان، تاکید کرد: برای حل مسایل و مشکلات اجتماعی ابتدا باید فهم درستی از مساله داشته باشیم چرا که فهم مساله بخش مهمی از حل مساله است و در محلات حتما پتانسیل و قابلیت‌ها دیده شود تا منجر به تولید ثروت و ارزش افزوده شود.

رستگار نسب احساس مسئولیت دستگاه‌های مختلف در راستای تدوین برنامه‌ای جامع و مدون برای کاهش آسیب‌های اجتماعی را ضروری خواند و گفت: رویکرد و نگاه پهبادی دستگاه‌ها به این مهم و اولویت بندی مسائل و تدوین برنامه عملیاتی برای حل آن الزامی است تا در یک بازه زمانی مشخص قابل سنجش باشد.

وی در ادامه تاکید کرد: برای کاهش آسیب‌های اجتماعی باید تمام ارگان‌ها ومردم با هم همکاری وهماهنگ باشند و پیشنهاد نمود در راستای تامین مشاور از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد نیز استفاده شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.