سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

میراث فرهنگی آذربایجان‌غربی آماده استقبال از زائران اربعین است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: این اداره کل برای میزبانی از زائران اربعین حسینی آمادگی کامل دارند.

مرتضی صفری مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه این اداره آماده استقبال از زائران اربعین است، گفت: پارسال برای حدود ۲۰۰ هزار نفر زائر در مرز تمرچین برنامه‌ریزی شده بود که ۱۳۱ هزار نفر تردد داشتند و امسال نیز برای ۵۰۰ هزار نفر برنامه‌ریزی شده که پیش‌بینی می‌شود آمار تردد در مقایسه با پارسال ۲ برابر شود.

وی با اشاره به تعداد مراکز اقامتی در مسیر تردد زائران، افزود: ۱۲۲ واحد اقامتی در مسیر تردد زوار، ۵ هزار و ۳۶۵ تخت و ۲ هزار و ۲۶۰ اتاق وجود دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی، همچنین در مورد تعداد سرویس‌های بهداشتی ایجاد شده در مسیر پیاده روی اربعین و مقایسه این تعداد با پارسال نیز اضافه کرد: در مسیر پیاده روی اربعین و برای زائران اربعینی ۲۸ چشمه در چهار مجموعه سرویس بهداشتی و نمازخانه وجود دارد.

صفری درباره تعداد بازارچه‌های صنایع دستی که در مرز تمرچین راه‌اندازی شده، اظهار کرد: یک مورد بازارچه صنایع دستی برای مرز تمرچین پیش‌بینی شده است.

وی درباره اقدامات ابتکاری اداره کل استان برای میزبانی از زائران، تصریح کرد: برپایی موکب و استقبال از زائران حسینی، استقرار راهنمای گردشگر در موکب برای راهنمایی زائران، تهیه بروشور و کتابچه راهنمای مسیر رفت و برگشت، تشکیل تیم‌های نظارتی مشترک از جمله اقداماتی است که اداره‌کل آذربایجان‌غربی برای مسیر پیاده‌روی اربعین تدارک دیده است.

میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی طی سالیان گذشته نیز تمهیدات لازم به نحو شایسته ایی برای استقبال از زائران اربعین حسینی فراهم کرده و خدمات لازم را ارائه داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.