سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اردن: از امنیت لبنان در برابر حملات اسرائیل حمایت خواهیم کرد

وزیر امور خارجه اردن با تأکید بر مخالفت «امان» با هر گونه حمله به لبنان یا حاکمیت این کشور، از تبعات خطرناک هر گونه تنشزایی اسرائیل علیه لبنان که برای امنیت و ثبات منطقه دارد، هشدار داد.

«ایمن الصفدی» وزیر امور خارجه اردن در تماس تلفنی با همتای لبنانی خود «عبدالله بوحبیب» تأکید کرد که «اردن، از امنیت، سلامت شهروندان و نهاد‌های لبنانی حمایت خواهد کرد».

وی با تأکید بر مخالفت اردن با هر گونه حمله به لبنان یا حاکمیت این کشور، از تبعات خطرناک هر گونه تنشزایی اسرائیل علیه لبنان که برای امنیت و ثبات منطقه دارد، هشدار داد.

وزیر امور خارجه اردن تأکید کرد که باید همه طرف‌ها تلاش کنند تا تنش را کاهش دهند و مانع از بروز جنگ منطقه‌ای شوند؛ لذا پایبندی به قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت، تنها راه حل این مسئله است.قطعنامه ۱۷۰۱ از قطعنامه‌های شورای امنیت است که در ۱۱ اوت ۲۰۰۶ برای پایان دادن به جنگ میان حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی صادر شد.

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان در آن زمان، با اشاره به اینکه از نظر حزب‌الله بخش‌هایی از این قطعنامه غیر منصفانه است، در عین حال تأکید کرد که به خاطر اتحاد ملی لبنان، آن را می‌پذیرد.

بر اساس این قطعنامه، حزب‌الله لبنان باید به ساحل شمالی رودخانه لیتانی عقب‌نشینی کند تا راه را برای استقرار ارتش ملی لبنان و نیرو‌های پاسدار صلح هموار سازد. همچنین ارتش اسرائیل نیز باید با آغاز استقرار این نیروها، نیرو‌های خود را از مناطق جنوبی لبنان خارج کند.

این قطعنامه همچنین از تمامیت ارضی لبنان و حاکمیت و استقلال سیاسی آن در محدوده مرز‌های بین‌المللی تأکید می‌کند.

الصفدی خاطر نشان کرد: تداوم تجاوز اسرائیل به غزه، همه منطقه را در معرض خطر گسترش درگیری قرار خواهد داد؛ لذا باید در سطح بین‌الملل اقداماتی صورت گیرد که این حمله متوقف گردد و اسرائیل مجبور شود به حقوق بین‌الملل و قطعنامه‌های بین‌المللی احترام بگذارد.

وزیر خارجه لبنان هم از مواضع حمایتی اردن قدردانی کرد و گفت که مواضع اردن در راستای حمایت از امنیت و ثبات لبنان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.