سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم فراهم سازی شرایط برای شناسایی و حضور توان‌یابان در جامعه

مدیرکل ورزش کرمان با تأکید بر شناسایی توان‌یابان در جامعه گفت: باید فضا و بستر را برای حضور این عزیزان در جامعه بیشتر فراهم کنیم.

میثم پاریزی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان در مجمع سالیانه هیئت جانبازان و توان‌یابان استان کرمان، یاد و خاطره شهدا را گرامی داشت و ضمن خیرمقدم به حضار شرکت کننده در مجمع، ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایشان و پیشاپیش اربعین حسینی را تسلیت گفت و ابراز امیدواری کرد، عزاداری همه عزیزان مقبول درگاه احدیت واقع شود.

وی به بیان گزارشی در خصوص وضعیت ورزش جانبازان و توان‌یابان استان کرمان پرداخت و گفت: تعداد افتخارآفرینان و ورزشکاران این مجموعه جدا از اینکه باعث غرور و افتخار استان هستند به توسعه ورزش ملی ما در این مجموعه کمک کرده است. 

پاریزی تصریح کرد: ما مدال‌ها و افتخاراتی که در رقابت‌های مختلف برون مرزی، آسیایی، جهانی وپارالمپیک کسب کرده ایم، به هر حال بخشی از آن‌ها نتیجه تلاش فراوان فرزندان دیار کریمان است، دیار شهید سلیمانی و دیار مقاومت و همانطور که به هر حال شهدای ما به ویژه شهید سلیمانی پرچمدار امنیت و اقتدار این کشور بودند، امروز ورزشکاران و قهرمانان این مجموعه، پرچمدار عزت ورزش کشورمان هستند. 

وی به رسالت‌های مجامع عمومی سالیانه اشاره کرد و بیان داشت: مهم‌ترین رسالتی که مجامع عمومی سالیانه دارند، این است که کار را شفاف و برنامه محور پیش ببرند و این نکته مهمی است که در سیاست گذاری مجموعه ورزش استان، ملاک عمل و مد نظر است تا تلاش شود ان شاءالله هرچه که جلوتر می‌رویم این ظرفیت‌ها را بیشتر و قوی‌تر کنیم.

پاریزی با اشاره به اینکه باید در بحث نیاز مالی مجموعه قطعاً باید یک نگاه عمیق‌تر و جدی‌تری داشته باشیم، عنوان کرد: هم اداره کل، هم مجموعه فدراسیون و هم عواملی که در استان مسئولیت دارند، چه به لحاظ قانونی، چه افرادی که به عنوان خیّر می‌آیند، ورود پیدا می‌کنند و کمک می‌دهند باید اهتمام جدی داشته باشند که ظرفیت‌های مالی را در شهرستان‌های استان و در مرکز استان بتوانیم قوی‌تر کنیم و حمایت را داشته باشیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: بحث عملکردی که مورد انتظار است، ما برای فردی که چه به واسطه نوع مشکلی که از بدو تولد برایش به وجود آمده، یا در طول مدت حیاتش دچار عارضه می‌شود و به نوعی محدودیت‌هایی را پیدا می‌کند، ما باید فضا و بستر را برای حضور این عزیزان در جامعه بیشتر فراهم کنیم.

پاریزی افزود: این به هیچ عنوان پسندیده نیست، فرد توان‌یابی را در هر جای این استان داشته باشیم و امروز از عمق نگاه ما شناسایی آن فرد دور مانده باشد و واقعاً صحیح نیست. 

وی تصریح کرد: باید با نگاه خیرخواهانه و نگاه عمیق‌تر نسبت به مسائل قهرمانی اول این ظرفیت ایجاد شود و در تمام شهرستان‌ها برنامه‌ریزی می‌کنیم اماکن ورزشی موجود بتواند مناسب سازی شود که ورزشکاران علاقه‌مند و افرادی که دارند حضور پیدا کنند در میادین و اماکن ورزشی، این بستر برایشان فراهم شود.

پاریزی بیان داشت: خیلی جا‌ها اماکنی وجود دارد که امکان استفاده برای این قشر نیست که با یک هزینه حداقلی می‌تواند مناسب سازی شود که کمک شود این ظرفیت در آن مجموعه فعال شود و ظرفیت مناسبی را برای حضورشان ایجاد کند و از دل آن حضور قطعاً قهرمان و استعداد بیرون خواهد آمد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان به وضعیت قهرمانی استان طی پارسال اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین رقابت‌های ورزش را که در این برهه زمانی داشتیم بازی‌های آسیایی و پار آسیایی بودند که از کاروان اعزامی جمهوری اسلامی ایران، ۱۳ نفر از بچه‌های کرمان بودند که ۱۳ مدال را کسب کردند.

پاریزی افزود: از جمع ۱۳۱ مدال ۱۳ مدال با تلاش بچه‌های کرمان کسب و منتج به این شد که در تاریخ جمهوری اسلامی ایران ما بتوانیم در این رقابت‌ها رتبه دوم را به دست بیاریم و از جمع ۱۳ مدال به دست آمده ۷ مدال طلا بود که جمع مدال‌های طلا ۴۴ مدال بود که ۷ مدال را بچه‌های کرمان کسب کردند.

وی خطاب به ورزشکاران کرمانی تصریح کرد: اگر بخواهیم درصد بگذاریم ۱۶ درصد از مدال‌های طلا را بچه‌های کرمان کسب کردند که این نشان می‌دهد، شما ورزشکاران زحمت کشیدید، تلاش کردید کاری که مسئولیتان بود و یا شاید علاقه، خیرخواهی و دلی بوده است ورود کردید و نتیجه مثبت و خوب گرفتید.

پاریزی خطاب به رئیس فدراسیون بیان داشت: اگر امکان دارد، بعضی از اردو‌ها حمایت شود که در خود کرمان میزبانیش گرفته شود، بعضی وقت‌ها تصمیماتی در کلان کشور گرفته می‌شود که ما این امکان را نداریم در آن تغییراتی ایجاد کنیم، اما ظرفیت، تعدد زمانی و مکانی برگزاری مسابقات و تورنمنت‌ها و اردو‌ها انگیزه را برای بچه‌های توان‌یاب ما در استان بیشتر می‌کند، اینکه فضا برایشان فراهم شود که خودشان بیایند در رقابت‌هایی که بُعد مسافتی زیادی برای آنها ندارد شرکت کنند، بسیار خوب است.

وی افزود: نگاهمان به مقوله ورزش در همه ابعاد نگاه به توسعه ورزش ملی کشورمان است، ورزشکار ما از هر استان کشور بتواند پرچم ایران را در هر جای دنیا به اهتزاز در بیاورد، حتماً همه ایرانیان افتخار می‌کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.