سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مقابله با پشه آئدس در سطح شهر قم

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم اقدامات پیشگیرانه شهرداری برای مقابله با ناقلین مهاجم زیستی (پشه آئدس)را تشریح کرد.

سید محسن میرهادی،مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم  با اشاره به اقدامات پیشگیرانه شهرداری قم در مقابله با پشه آئدس اظهار کرد: عملیات پدافند زیستی محدوده شهری در چارچوب دستورالعمل ابلاغی به‌منظور بهسازی، پاک‌سازی و رفع آلودگی محیطی از اماکنی که دارای منابع آب به‌صورت روباز هستند در طرح یک‌ماهه با محوریت حوزه معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری، مناطق هشتگانه و سازمان‌های تابعه اجرا می‌شود.

وی گرمای شدید هوا و اهمیت رفع آلودگی محیطی را موردتوجه قرار داد و افزود: طرح شستشو و ضدعفونی انهار سطح شهر در راستای ارتقای بهداشت محیط و پیشگیری از آلودگی زیست‌محیطی توسط ۵۰ دستگاه ماشین‌آلات تا پایان مردادماه اجرا می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با بیان برنامه‌ریزی جامع و کامل برای نظارت بر نظافت و جمع‌آوری پسماند‌ها تصریح کرد: لایروبی انهار و محل‌های پخش شیرابه زباله با بسیج امکانات ازجمله ۲۶ دستگاه واترجت، ۲۴ دستگاه تانکر آب و جنیتکس نسبت به شستشو و ضدعفونی با آب آهک انجام می‌شود.

وی یکی از دیگر از اقدامات پیشگیرانه شهرداری قم را مقابله با ناقلین مهاجم زیستی (پشه آئدس) عنوان و ادامه داد: عملیات پدافند زیستی محدوده شهری در چارچوب دستورالعمل ابلاغی به‌منظور بهسازی، پاک‌سازی و رفع آلودگی محیطی از اماکنی که دارای منابع آب به‌صورت روباز هستند اجرا می‌گردد.

میرهادی از جمع‌آوری و دفع آب‌های خاکستری (فاضلاب) و رفع آلودگی، سم‌پاشی محیط شهری بر اساس دستورالعمل قرارگاه پدافند زیستی، پاک‌سازی، نظافت و رفع آلودگی کانون‌های تجمع زباله و ضایعات در سطح شهر، بهسازی محیطی و پاک‌سازی آب‌نما‌های سطح شهری از آلودگی‌های زیستی خبر داد.

وی مطرح کرد: پاک‌سازی و انتقال پسماند‌هایی که می‌تواند محیط رشد ناقل زیستی باشد به خارج از محیط شهری، جمع‌آوری کلیه لاستیک‌های مستعمل و خودرو‌های فرسوده رهاشده در سطح شهر، تشدید نظارت بر آبیاری فضای سبز به‌منظور جلوگیری از غرق آبی شدن محل‌های آبیاری، آموزش و اطلاع‌رسانی به شهروندان و عوامل خدمات شهری در حفاظت از خود و پاک‌سازی محیط شهری از دیگر اقدامات شهرداری قم برای مقابله با پشه آئدس است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان هم درخواست می‌شود با توجه به وضعیت گرمی هوا، پسماند‌های خود را در ساعت تعیین‌شده ساعت ۲۱ بیرون از منازل گذاشته و از خروج زباله خارج از وقت و رها کردن پساب خاکستری (فاضلاب) به انهار جداً خودداری گردد.

 

برچسب ها: پشه آئدس ، شهرداری قم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.