سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازتاب مراسم تحلیف نهمین رئیس جمهور ایران در رسانه‌های خارجی

رسانه‌های جهان امروز (سه‌شنبه) مراسم تحلیف آقای مسعود پزشکیان، رئیس جمهور ایران در مجلس شورای اسلامی را پوشش دادند.

مراسم تحلیف آقای «مسعود پزشکیان» نهمین رئیس‌جمهور ایران، عصر امروز (سه‌شنبه) به ریاست محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان مجلس و هیئت‌هایی از ۸۶ کشور جهان در مجلس شورای اسلامی برگزار شد. 

انریکه مورا قائم مقام مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، هاکان فیدان وزیر امور خارجه ترکیه، بدر عبدالعطی وزیر امور خارجه مصر و امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان از جمله مهمانان حاضر در مراسم بودند. 

مراسم تحلیف نهمین رئیس جمهور کشورمان با حضور مسئولان کشوری و لشکری مورد توجه رسانه‌های خارج از ایران قرار گرفته است.

 خبرگزاری ترکیه‌ای آناتولی در این خصوص نوشت: «هیئت‌هایی از ۸۶ کشور جهان در مراسم تحلیف رئیس‌جمهور جدید ایران شرکت می‌کنند». این خبرگزاری اشاره کرد: «نمایندگانی از کشور‌های آفریقایی، آمریکای جنوبی، آسیایی و اروپایی برای این مراسم که از ساعت ۱۶:۰۰ به وقت ایران در مجلس شورای اسلامی ایران آغاز می‌شود، وارد تهران پایتخت ایران شده‌اند».

خبرگزاری فرانسه نیز به طور جداگانه به مراسم تحلیف نهمین رئیس‌جمهور ایران اشاره کرد و به بازتاب سخنان او در این مراسم پرداخت. 

روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم نوشت: مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران در مجلس شورای اسلامی و با حضور شخصیت‌های خارجی سوگند یاد کرد و این مراسم به صورت زنده از تلویزیون ایران پخش شد.

النشره لبنان نوشت: پزشکیان در مجلس شورای اسلامی سوگند یاد کرد و گفت که دولت او دولت وفاق ملی و بر اساس دیدگاه رهبر ایران خواهد بود. او همچنین تاکید کرد که برای تقویت روابط منطقه‌ای و همکاری با جهان بر اساس حکمت و منفعت ملی تلاش خواهد کرد.

خبرگزاری چینی سی جی تی ان نیز خبر تحلیف نهمین رئیس‌جمهور کشورمان را پوشش داد.

المیادین لبنان نیز نوشت: مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور ایران بعد از سوگند به قانون اساسی، از دیدگاهش در سیاست داخلی و خارجی سخن گفت و بر پایبندی به اصول انقلاب اسلامی تاکید کرد.

اسکای نیوز عربی نیز نوشت: رئیس‌جمهور منتخب ایران در پارلمان و با حضور هیئت‌های خارجی سوگند یاد کرد.

سماء نیوز پاکستان نیز نوشت: مسعود پزشکیان امروز در مراسم باشکوهی که در مجلس شورای اسلامی ایران برگزار شد به عنوان نهمین رئیس جمهور این کشور سوگند یاد کرد. مراسم تحلیف با حضور مقامات بلندپایه از ۸۶کشور جهان برگزار شد و توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد و تقریباً ۶۰۰ خبرنگار برای پوشش این رویداد حضور داشتند».

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.