سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آلودگی هوا در حال کاهش است

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: خوشبختانه کاهش آلایندگی در حال رخ دادن است، اما نباید اجازه دهیم با استقرار صنایع این وضعیت به حالت قبلی برگردد.

علی سلاجقه رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در جلسه کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا که ظهر امروز در سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، با تاکید بر اینکه تبریک خالصانه به دولت جدید دارم و امیدوارم در انجام وظایف محوله موفق و پیروز باشند، تصریح کرد: ما با توجه به دِینی که به نظام، کشور و شهید جمهور داریم، موظفیم مسائل و مشکلات کشور را حل کنیم.

وی تصریح کرد: خوشبختانه کاهش آلایندگی در حال رخ دادن است، اما نباید اجازه دهیم با استقرار صنایع این وضعیت به حالت قبلی برگردد.

سلاجقه ادامه داد: تکلیف و وظیفه ما این است که از مشکلات مردم در این زمینه بکاهیم و امیدوارم مصوبات کارگروه ملی بخش عمده این مسائل را حل کند.

در ادامه حسین فرشیدی معاون بهداشت وزارت بهداشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سازمان جهانی بهداشت در سال‌های اخیر بر مساله تاثیر آلودگی هوا بر گسترش بیماری‌ها در بین مردم کلانشهر‌ها بسیار تاکید کرده است، تصریح کرد: اگر از محل مسئولیت‌های اجتماعی هزینه‌ای برای طرح مطالعات در خصوص تبعات بهداشتی و بیماری‌های ناشی از آلودگی هوا انجام گیرد، مهم و ضروری به نظر می‌رسد.

فرزاد مخلص‌الائمه استاندار استان مرکزی نیز در این جلسه اظهار کرد: برگزاری این جلسه در روز تحلیف ریاست محترم جمهور نشانگر توجه جدی دولت سیزدهم به موضوع آلودگی هوای استان مرکزی است و از حسن توجه آقای دکتر سلاجقه نیز در این زمینه و تصمیمات این جلسه سپاسگزاریم.

یوسف یوسفی مدیر کل محیط زیست استان مرکزی در این جلسه گفت: از ابتدای سال تاکنون دو روز هوای پاک در شهر اراک داشتیم این در حالی است که در سال گذشته تنها یک روز هوای پاک را در شهر اراک تجربه کردیم.

وی با تاکید براینکه در مجموع ۱۳۷ روز هوای ناسالم در سال گذشته در شهر اراک داشتیم، اظهار کرد: طرح جامع کاهش آلودگی هوای اراک باید بازنگری شود و در این خصوص قراردادی با دانشگاه اراک برای انجام مطالعات سیاهه انتشار منعقد شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.