سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رضوانی: سامیار عبدلی نمره مثبت گرفت

رئیس فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو گفت: سامیار در مجموع نمره مثبت گرفت و نمی‌توان به او نمره منفی داد و این جایگاه شنای ما است و در میانه کشور‌های دنیا قرار داریم.

محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو پس از کسب جایگاه چهل و هشتم سامیار عبدلی در شنای ۱۰۰ متر کرال سینه المپیک پاریس اظهار داشت: با رکوردی که از سامیار اعلام کرده بودیم نفر هشتم گروهش بود، اما با جایگاه چهارم شنای خود را تمام کرد. البته حدود ۳۰صدم ثانیه بالاتر از رکوردش شنا کرد که بابت این موضوع عذرخواهی هم کرد. استخر واقعا متفاوت بود و این بهانه تراشی نیست. روز گذشته آدام پتی رکورددار ۱۰۰ متر قورباغه جهان دوم شد و این به خاطر استرس المپیک و شرایط استخر‌ها است.

وی با ابراز رضایت از عملکرد عبدلی عنوان کرد: سامیار در مجموع نمره مثبت گرفت و نمی‌توان به او نمره منفی داد و این جایگاه شنای ما است و در میانه کشور‌های دنیا قرار داریم. باید ببینیم چه می‌دهیم که چه می‌گیریم. شاید پس از ۱۰ سال حضور در فدراسیون به عنوان یک ورزشی از من توقع وجود داشته باشد، اما صادقانه می‌گویم شنا به یک عزم ملی نیاز دارد و آموزش و پرورش باید با ما هماهنگ شود. تمام قهرمانان المپیک از ۷،۸ سالگی شروع کردند. ما بستر خوبی داریم و امیدوارم این بستر در بازی‌های آسیایی ناگویا جواب بدهد و ما بتوانیم کاری را انجام بدهیم که قبلا اتفاق نیفتاده است.

رضوانی در خصوص پیشرفت رکوردی شنای ایران گفت: از مربیان شنا ممنون هستم، اما توقع جامعه از یک فردی که از جنس آن رشته است، موفقیت است. این موضوع در واترپلو شد و قاطعانه می‌گویم در بازی‌های آسیایی آینده فینال بازی خواهیم کرد. مدرسه واترپلو صربستان در کشور پیاده شده است، اما شنا نیازمند عزم ملی است. البته ظرفیت را پر کردیم و در رده پایه ۳۰،۴۰ شناگر بسیار خوب داریم که موفق می‌شوند. سام واژیر را در شیرجه در کانادا داریم که قهرمان شده است که کانادایی‌ها به دنبالش هستند، اما به شدت از او مراقبت می‌کنیم و خانواده او نیز دوست دارند برای ایران شنا کند. سامیار عبدلی را نیز بوندس لیگا می‌خواهد.

رئیس فدراسیون شنا،شیرجه و واترپلو در خصوص اینکه بسیاری از شناگران ما در ادوار گذشته پس از حضور در المپیک از سطح اول دور شدند، گفت: سعی می‌کنیم سامیار را حفظ کنیم. المپیک آخر شنا است، اما در لیگ بچه‌های ما ۳۰ میلیون پول می‌گیرند. برای موفقیت شنا عزم و اراده وزارت ورزش و آموزش و پرورش نیاز است. آمریکا در المپیک ریو ۱۳ مدال از دوومیدانی و ۱۶ مدال از شنا گرفت که در رنکینگ بالا آمد.

رضوانی در خصوص نظارت در دیدار آمریکا و رومانی گفت: از سال دیگه عضو هیئت رئیسه فدراسیون جهانی به عنوان نماینده آسیا هستم. اما در حال حاضر عضو کمیته فنی واترپلو هستم. امشب بازی بسیار مهم امریکا و رومانی را داریم که سرپرست این مسابقه هستم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.