سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود دستگاه قضایی بم برای ترخیص ۵۰ هزار خودروی فروخته شده به مردم

دستگاه قضایی شهرستان بم برای ترخیص ۵۰ هزار خودروی فروخته شده به مردم و دپو شدن در منطقه اقتصادی ارگ جدید ورود کرد.

بهنام جعفری دادستان شهرستان بم و‌ جمعی از مسئولان، در بازدید از پارکینگ‌های شرکت‌های خودروسازی منطقه ویژه اقتصادی ارگ بم گفت: ۷۵ هزار خودرو در پارکینگ‌ها دپو شده که از این تعداد افزون بر ۴۰ هزار خودرو متعلق به مردم است که ثبت نام و پول آن را نیز پرداخت کرده اند.

وی افزود: پلاک تعدادی از آن ها نیز صادر شده است؛ متاسفانه به هردلیل خودروی آنها ترخیص نشده است.

جعفری تصریح کرد: ما قطعاً بعد از این بازدید، جلسه‌ای خواهیم داشت با مسئولان خودروسازی و سازمان‌ها و اداراتی که در این زمینه مسئولیت دارند و دستورات لازم برای ترخیص این خودرو‌ها صادر خواهد شد.

دادستان بم گفت: شرکت‌ها، ادارات و یا سازمان‌هایی که خدایی نکرده اخلالی داشته باشند یا به گونه‌ای که بخواهند سنگ اندازی کنند، برای آن ها پرونده قضایی تشکیل خواهد شد و برخورد قضایی می شود.

وی افزود: متاسفانه از ابتدای امسال، ترخیص خودرو صورت نگرفته و اگر هم صورت گرفته به صورت قطره چکانی بوده است و اکنون اینجا ۵۰ هزار خودرو متعلق به مردم است و تلاش می‌کنیم در زمان کوتاهی ترخیص این خودرو‌ها صورت گیرد و باتوجه به زیرساخت‌های موجود منطقه، مقداری زمان بر است.

محمد برزنگ فرماندار شهرستان بم نیز گفت: بسیاری از مردم افزون بر ۴ ماه است، ماشین خریداری کرده اند؛ حتی سند هم به نام آنها صادر شده است، باتوجه به نگرانی که مردم در این زمینه داشتند امروز اینجا حضور پیداکردیم تا مشکل ترخیص خودرو‌ها را حل کنیم. 

وی افزود: نزدیک به ۲۰ هزار کارگر اینجا مشغول به کارند و زندگی آنها وابسته به فروش این خودرو هاست.

برزنگ تصریح کرد: اکنون که در کشور این مطرح است ما خودروی دست دوم خارجی وارد می‌کنیم اینجا قریب به ۷۰ هزار ماشین با کیفیت است و دست دوم هم نیست و مشتری هم دارند و افزون بر ۴۰ هزار خودرو به مردم فروخته شده باید مشکل ترخیص این خودرو‌ها را حل کنیم تا مردم از نگرانی بیرون بیایند.

وی بیان داشت: ما در این زمینه پیگیری‌هایی از طریق نماینده با وزیر صمت داشتیم و وزیر صمت و رئیس کل گمرک قول داده اند این مشکل تسهیل شود.

در این بازدید دادستان و اعضای شورای تامین شهرستان بم از ۷ پارکینگ مدیران خودرو که هر پارکینگ افزون بر ۱۰ هزار خودرو در آنها موجود بود بازدید کردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.