سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۹ هزار هکتار از اراضی طبیعی کشور طعمه حریق شد

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: از ابتدای امسال تاکنون، حدود ۱۹ هزار هکتار از اراضی طبیعی کشور دچار حریق شده است.

حسن وحید امروز در آیین گرامیداشت روز جهانی جنگلبان در کامیاران اظهار کرد: بیشترین آتش سوزی در مراتع و عرصه‌های طبیعی عصر‌های پنجشنبه اتفاق افتاده که مردم برای گردش به طبیعت می‌روند و اقدام به روشن کردن آتش کرده و به سبب بی توجهی، عامل حریق می‌شوند.

وحید از سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی توسط برخی کشاورزان انتقاد کرد و گفت: این کار باعث می‌شود حریق از مزارع به سمت عرصه‌های طبیعی و مراتع کشیده شود و شاهد نابودی بسیاری از عرصه‌ها و اتفاقات ناگوار باشیم.

وی به تلاش خستگی ناپذیر و مظلومیت کارکنان منابع طبیعی در اطفا حریق اشاره کرد و افزود: تاکنون ۳۷ جنگلبان شهید و ۵۰۰ جانباز در راه حفاظت از عرصه‌های طبیعی تقدیم کرده ایم که نمونه آن شهید اسماعیل کریمی بود که چند روز پیش در همین راه جان خود را از دست داد.

سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری اضافه کرد: به ازای هر ۵۰ تا ۱۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های طبیعی کشور، یک جنگلبان با یک موتورسیکلت مشغول خدمت رسانی بوده که کار بسیار دشواری است.


بیشتر بخوانید

جنگلبان کردستانی آسیب دیده از اطفای حریق درگذشت


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان هم با بیان اینکه ۶۲ درصد از پهنه استان را منابع طبیعی تشکیل داده است، افزود: از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار هکتار مساحت استان، یک میلیون و ۷۴۰ هزار هکتار آن جنگل‌ها و ۳۴۰ هزار هکتار مراتع است.

فرماندار کامیاران هم اظهار کرد: امسال ۴۰ دستگاه دمنده به استان اختصاص یافت که ۱۰ دستگاه آن مربوط به این شهرستان بود.

کیانوش ثقفی نیا با اشاره به وقوع هفت آتش سوزی گسترده در کامیاران در سال جاری، یادآور شد: امسال از محل ۲ هزار میلیارد ریال اعتبارات شهرستان، ۹۰ میلیارد ریال آن به منابع طبیعی اختصاص یافت.

پیش از این مراسم، سرپرست سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری به روستای نجف آباد بخش موچش شهرستان کامیاران رفت و به مزار شهید مدافع طبیعت، اسماعیل کریمی ادای احترام کرد.

نهم مرداد روز جهانی جنگلبان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.