سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روشنایی هشت تونل تاریک جاده پاتاوه -دهدشت معطل اعتبار

۱۷ تونل در مسیر پاتاوه-دهدشت وجود دارد که روشنایی ۹ تونل تکمیل شده و بقیه نیز معطل اعتبار است.

معاون عمرانی استاندار گفت: یکی از طرح های خوبی که تیرماه ۱۴۰۲ در دور دوم سفر هیئت دولت به کهگیلویه و بویراحمد به بهره‌برداری رسید جاده پاتاوه - دهدشت بود، یکی از نواقصات این جاده روشنایی تونل‌ها بود که از اعتبارات سفر دوم، مبلغ ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه قرار داده شد.
 
علی محمد روستا با اشاره به اینکه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبارات مصوب نفت برای تونل‌های محور پاتاوه به دهدشت است افزود: تکمیل روشنایی تونل ها علاوه بر این اعتبار به هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال از سازمان برنامه و بودجه اعتبار دارد که شرکت زیرساخت نباید دست روی دست بگذارد و به دنبال جذب این پول برود.
 
وی ادامه داد: طرح روشنایی جاده پاتاوه-دهدشت پیشرفت ۴۶ درصدی دارد و منتظر تزریق اعتبار است.
 
معاون استاندار اضافه کرد: ۱۷ تونل در مسیر پاتاوه-دهدشت وجود دارد که روشنایی ۹ تونل تکمیل شده، بزرگترین تونل مسیر (پات) به طول ۲ هزار و ۵۰۰ متر است و سه تونل به هم چسپیده در این مسیر وجود دارد.
 
وی افزود: ۲۵۰ میلیارد ریال مصالح در کارگاه وجود دارد که از آنها بازدید انجام شده و اکنون یکی از بهترین پیمانکار‌ها پای کار این طرح است.
 
معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با اتمام کار پروژه و تجهیز همه تونل‌ها به روشنایی، می‌توانیم مجوز تردد اتوبوس را اخذ کنیم که از حمل و نقل در کریدور شمال به جنوب نهایت استفاده برده شود.
 
روستا افزود: هم اینک پیمانکار بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال طلبکار بوده و امید است بتوانیم با تزریق ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیارد ریال به پروژه، جان دوباره‌ای به پروژه تزریق کنیم و هر چه سریعتر تونل‌ها از روشنایی برخوردار شوند.
 
ابر پروژه جاده پاتاوه - دهدشت پس از سه دهه انتظار در سال گذشته افتتاح شد، اما برخی مشکلات همچون نبود روشنایی کافی تونل‌ها زمینه ساز حوادث جاده‌ای بسیاری برای مردم شده است.

این جاده ۱۷ تونل دارد که طرح تکمیل روشنایی ۹ تونل آن به اتمام رسیده و هشت تونل دیگر آن معطل تامین اعتبار است.
 
احداث جاده ملی پاتاوه به دهدشت سال ۷۳ با سفر مقام معظم رهبری به استان مصوب شد که پس از ۲۷ سال، تیرماه سال جاری با حضور رئیس جمهور به بهره برداری رسید.
 
این جاده ملی بخش مهمی از کریدور شمال – جنوب کشور است که به کوتاه‌تر شدن مسیر اصفهان به بنادر جنوبی کشور کمک شایانی می‌کند. بهره‌مندی ساکنان بیش از ۴۰۰ روستای محروم در ۲ شهرستان بویراحمد و کهگیلویه با جمعیتی افزون بر ۱۰۰ هزار نفر از نعمت راه مناسب از جمله مزیت‌های این جاده ملی بشمار می‌رود.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.