سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تصاویر «فلسطین‌» در نقاشی‌های زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی

زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی در زمان حیاتش، همواره «فلسطین» را به تصویر کشیده بود.

استاد زنده‌یاد حبیب‌اللّه صادقی، نقاش شناخته‌شده عرصه هنر‌های تجسمی کشورمان همواره در آثار خود اهتمام ویژه‌ای به فلسطین اشغالی و رهایی قدس شریف از چنگال رژیم مستبد صهیونیستی داشت. 

پرداختن به این مضمون مهم، حتی در آخرین اثر او یعنی تابلوی «در رثای سیمرغ تجلی» که ناتمام باقی ماند نیز تبلور یافت.

حبیب‌اللّه صادقی، فارغ‌التحصیل کارشناسی نقاشی از دانشگاه تهران و کارشناسی ارشد نقاشی و دکترای پژوهش هنر از دانشگاه تربیت مدرس بود.

او عضو هیئت علمی دانشکده هنر دانشگاه شاهد بود و تدریس در دانشکده هنر دانشگاه‌های شاهد، الزهرا و تربیت مدرس، همچنین همکاری با نشریات مختلفی از قبیل روزنامه‌های اطلاعات، ادبستان و اهل قلم به عنوان طراح، گرافیست و کاریکاتوریست  را در کارنامه کاری خود داشت.

ریاست موزه هنر‌های معاصر تهران، عضویت در شورای عالی تمبر، شورای فرهنگ عمومی، شورای مجسمه‌سازی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته شورای عالی انقلاب فرهنگی، داوری و دبیری جشنواره‌ها و رویداد‌های مختلف هنری همچون داوری دو دوره بخش پوستر جشنواره بین‌المللی فجر و دبیری اولین دوسالانه‌های نقاشی و گرافیک جهان اسلام، حضور در نمایشگاه‌های گروهیِ داخلی و خارجی و برپایی نمایشگاه‌های انفرادی داخلی و خارجی از جمله فعالیت‌های حبیب‌الله صادقی بوده‌اند.

 او با حضور در رقابت‌های هنری، موفق به دریافت عناوین و جوایز متعددی همچون برگزیده مسابقات بین‌المللی طراحی هلند و رتبه اول مسابقات بین‌المللی هنر‌های ظریفه در ژاپن شد. همچنین، حبیب‌اللّه صادقی از پایه‌گذاران حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی بود.

در ایام دومین سالگرد درگذشت زنده‌یاد حبیب‌الله صادقی هنرمند معاصر حوزه هنر‌های تجسمی، برخی از آثار هنری این نقاش فقید که با محوریت فلسطین اشغالی خلق شده‌اند را تماشا می‌کنیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.